ekf
Medlem
Det var nytt för mig, spännande. Men visst, det är inte alltid säkert att det är i "SAS-färger" annars heller, även om det oftast är så..SAS-målning gäller inte Jettime - som ju inte längre har något stadigvarande wet-leaseavtal med SAS
Det var nytt för mig, spännande. Men visst, det är inte alltid säkert att det är i "SAS-färger" annars heller, även om det oftast är så..SAS-målning gäller inte Jettime - som ju inte längre har något stadigvarande wet-leaseavtal med SAS
Hur menar du att det är diskriminerande mot kvinnor? Att det blir besvärligt för egenföretagare det är ju klart, som mycket annat, men det har ju ingenting med könet att göra?Det här har jag faktisk glömt att ta upp, men det är något som har retat gallfeber på mig. SAS har något som i teorin är en väldigt bra policy. Nämligen att föräldralediga kan få sin status (EBS, EGB, EBD) förläng under föräldraledigheten. Jag ansökte åt min sambo, eftersom hon var av naturliga skäl "grounded" i ca ett halvår.
Vi är båda egenföretagare, och vi har valt att inte ta ut 100% ledighet i en längre period så långt. Men SAS vägrade ge henne förlängning eftersom att vi inte kunde styrka med ett intyg från Försäkringskassan som visade att hon hade 100% ledigt i minimum 6 månader. Jag var ganska tydlig med till SAS Kundtjänst samt mina kontakter på SAS i Frösunda att jag anser att detta är diskriminerande mot en kvinnlig egenföretagare som måste ta hand om sin verksamhet, om det är bara en dag i veckan. Vi hade nog båda förväntat oss ett lite mer progressivt SAS anno 2019.
Hur menar du att det är diskriminerande mot kvinnor? Att det blir besvärligt för egenföretagare det är ju klart, som mycket annat, men det har ju ingenting med könet att göra?
Är inte det att låsa in kvinnor, att anta att de behöver ta ett stort ansvar efter barnafödande? Att de behöver vila och läka kroppen javisst, men att ta hand om barnet kan ju faktiskt mannen också göra...Jag kan se din poäng. Jag använde orden för att jag vill att SAS, som jag hoppas är ett progressivt bolag, skall stödja just kvinnliga entreprenörer och egenföretagare. Så kanske säga: diskriminerande mot egenföretagare och entreprenörer, och särskilt gör det svårt för kvinnor som av naturliga skäl behöver ta ett stort ansvar den första tiden efter barnafödande.
Är inte det att låsa in kvinnor, att anta att de behöver ta ett stort ansvar efter barnafödande? Att de behöver vila och läka kroppen javisst, men att ta hand om barnet kan ju faktiskt mannen också göra...
Njae definitionen av diskriminering är ju att man behandlar individer olika, inte att man behandlar dem likadant.Jag kan se din poäng. Jag använde orden för att jag vill att SAS, som jag hoppas är ett progressivt bolag, skall stödja just kvinnliga entreprenörer och egenföretagare. Så kanske säga: diskriminerande mot egenföretagare och entreprenörer, och särskilt gör det svårt för kvinnor som av naturliga skäl behöver ta ett stort ansvar den första tiden efter barnafödande.
Det här har jag faktisk glömt att ta upp, men det är något som har retat gallfeber på mig. SAS har något som i teorin är en väldigt bra policy. Nämligen att föräldralediga kan få sin status (EBS, EGB, EBD) förläng under föräldraledigheten. Jag ansökte åt min sambo, eftersom hon var av naturliga skäl "grounded" i ca ett halvår.
Vi är båda egenföretagare, och vi har valt att inte ta ut 100% ledighet i en längre period så långt. Men SAS vägrade ge henne förlängning eftersom att vi inte kunde styrka med ett intyg från Försäkringskassan som visade att hon hade 100% ledigt i minimum 6 månader. Jag var ganska tydlig med till SAS Kundtjänst samt mina kontakter på SAS i Frösunda att jag anser att detta är diskriminerande mot en kvinnlig egenföretagare som måste ta hand om sin verksamhet, om det är bara en dag i veckan. Vi hade nog båda förväntat oss ett lite mer progressivt SAS anno 2019.
Njae definitionen av diskriminering är ju att man behandlar individer olika, inte att man behandlar dem likadant.