Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Någon som fått kompensation för trasig ljud/video i C på EWR-ARN ? Fick hjälp av personalen att byta lurar men ljudet var paj. Bad dem felanmäla och kabinen var proppfull. Vad göra om något ?

Trött man blir på sas. Incheckningspersonalen på LAX vet onekligen inte hur man ändrar Frequent Flyer kort i en bokning.

Ville ändra detta på hemresan och de meddelar att de lägger in mitt EBD i bokningen. Får ett boardingkort som inte visar SK*G och påtalar direkt att de lagt in det fel. Vid incheckning står man dock på sig att mitt EBD är inlagt och att jag får poängen dit.

Var ingen idé att tjafsa vidare då de fortsatte hävda att de ändrat rätt. Tog upp detsamma vid gate igen innan boarding att de lagt in detta fel och vid 2 tillfällen säger de att de lagt in det rätt och poängen kommer in till mitt eurobonuskonto efter flighten.

Mitt boardingkort visar fortfarande A3*G och appen säger samma sak men de påstår att de inte kunde göra något men att poängen kommer till Eurobonus.

Ni kan ju gissa var poängen hamnade, just det hos Aegean. Nu spelar inte baspoängen någon roll då jag redan återkvalat för EBD, men de 11250 poängen man går miste om är jäkligt surt pga att sas personal inte kan sitt jobb.

Jag är väl medveten om att ska man ändra kort mellan ut och hemresa bör man efterregistrera men det var inte möjligt då jag behövde extra väskor och därför var kortet tvunget att läggas in.
Det där är riktigt riktigt surt då du visste vad som skulle hända men fick noll gehör :( Uppsök närmaste primalbox och skrik av dig din frustration, sedan bryter du ihop och kommer igen. Du kanske kan göra något för dina Aegean-poäng i alla fall... ;)

Det där är riktigt riktigt surt då du visste vad som skulle hända men fick noll gehör :( Uppsök närmaste primalbox och skrik av dig din frustration, sedan bryter du ihop och kommer igen. Du kanske kan göra något för dina Aegean-poäng i alla fall... ;)
Har skickat in en claim till SAS på det hela, baspoängen struntar jag i, men extrapoängen vill jag ha i alla fall. Det går dock inte snabbt för dom att handlägga detta.
Poängen hos Aegean kommer att kunna användas framöver så inte end of the world, men var inte där jag behövde poängen.

Får SMS från SAS med: "Vår tidtabell har ändrats vilket påverkar din resa. Du har fått en ny resplan per e-post. Hoppas att de nya flygtiderna passar." Får även ett mail med samma info men mer detaljerat.
Ganska vanligt att få dessa mail/SMS om man har ett inrikesflyg bokat i USA med att de ändrar några minuter hit eller dit. Och mycket riktigt var det flighten DTW-ORD som hade blivit ändrad fast från kl 14:05 till kl 08:35, nog för att det kan vara schysst att hänga lite Polaris loungen på ORD, men att vänta 7h tills SK946 ORD-ARN går är inte så kul . Samt att det skulle bli en extra tidig avfärd från svärföräldrarna på den kanadensiska sidan för att hinna till 08:35 jämfört med 14:05 = arg sambo.

Kollar såklart vad som hänt med flighten 14:05, och ser att den är fullt bokningsbar via både United och SAS. Ringer kundtjänst och talar om vad som hänt med SMS/mail. Får som respons: "Ja, ni har blivit ombokade då flighten UA 4469 är inställd".
Jag svarar tillbaka: "Nej, det är den INTE! Den är fullt bokningsbar."
Här uppenbarar sig nu en tystnad på minst 15 sek (känns som en evighet) - samtidigt som jag förställer mig att det är "SYNTAX ERROR" i hjärnan på den handläggaren jag pratar med. Hon svarar tillbaka: "Eh, jaha, öh, mm, vänta" - säkert bortkopplad i 5min. "Jo, den flighten finns, vill du att jag bokar tillbaka dig till denna?" jag: "Ja tack" hon:"okej då kommer det en ny bokningsbekräftelse per mail om en stund, hej hej"

Kommer inget mail och vi är kvar på på flighten kl 08:35, fast nu har de bokade platserna på ORD-ARN försvunnit samt annan bokningsklass L -> U. Ringer igen lite senare - får då prata med en kille, drar samma historia igen. Han tittar och ser att "någon" ombokat "något", men att det verkar inte gått igenom. Han fixar till så att vi nu kommer tillbaka till 14:05. Jag påtalar att platserna för hemresan nu är borta - men han säger att vi inte har bokat något och att det får vi välja när vi är på flygplatsen. Jag står på mig och säger att jag har bekräftelse på mail avseende våra platser, efter en lång diskussion sätter han tillbaka oss på platserna vi bokat. Kollade upp bokningsklassen och det skall inte vara någon skillnad i poängintjäning på SAS flighten mellan L(SAS Go Smart) och U, mer än att det borde bli 100% på UA-flighten men är code-share så det blir väl en surprise i sig.

Är det rimligt att man som kund ska hålla koll på att flighter inte är inställda som de påstår vara inställda? Och att de bokar om en lite hur som?
Och när de väl fixar till något sjabblar de bort andra saker.
Vad tror expertpanelen, finns det något utrymme för kompensation från SAS-sida? (jag vet att vi fortfarande befinner oss i efterskvalpet från strejken) - förväntar mig inte pengar, men hur kan det vara med att man får åka plus ist för go?

Last edited:
Wall of text, Vad tror expertpanelen, finns det något utrymme för kompensation från SAS-sida? (jag vet att vi fortfarande befinner oss i efterskvalpet från strejken) - förväntar mig inte pengar, men hur kan det vara med att man får åka plus ist för go?

Skulle inte tro det dessvärre eftersom "allt är frid och fröjd" nu.
Skulle säga att det är ännu mindre sannolikt att ni får åka plus istället för Go,
MEN, testa att skicka ett klagomål på ett konstruktivt sätt till Customer Care och testa!
Can't blame a guy for trying!

Vad tror expertpanelen, finns det något utrymme för kompensation från SAS-sida? (jag vet att vi fortfarande befinner oss i efterskvalpet från strejken) - förväntar mig inte pengar, men hur kan det vara med att man får åka plus ist för go?
Det tror jag du kan glömma!

Jag ser inte heller varför du skulle få någon kompensation, det kan ju mycket väl vara så att United ställde in den och sen la in den igen. Visst dom klantade till ombokningen men tycker inte det är så farligt att det motiverar en resa i plus.

Har dålig koll på hur lång responstid det är mellan inställd flight tills information till kund. Men SMS/mail från SAS och googling av flighten skedde inom loppet av kanske 5 min.
Jag anser att det är riktigt uselt av kundtjänsten att säga direkt: "Den är inställd", utan att ens kolla. Sen trots telefonsamtal och lovord om att detta skall fixas, blir det inte gjort och att jag som kund måste ringa igen. Rimligt?
Haft många bra erfarenheter av SAS kundtjänst, men denna gången var det under all kritik. Har inte några extremt höga förväntningar.

Kan hålla med om att Go->PLUS är nog orimligt :)

Ska flyga SK106 den 2/7. Ett tag efter att jag bokat fick jag sms om att avgångstiden ändrats från 09:10 till 09:45. Helt ok för mig, för dessutom blev det equipment change från 737 till CRJ900. Saken är den att det i appen fortfarande står ursprunglig tid som "my next trip", och även 737. Trycker jag däremot på "cancel/rebook" i bokningen (fortfarande i appen) så står det nya tiden.
Undrar om jag och tjejen kommer iväg öht... :)

Incheckning på GOT i Diamond/Gold/Business/Plus incheckningen av (ursäkta uttrycket) en snorunge.

Otroligt dryg, suckande, printade ut baggagetaggarna slängde dem vid sidan av boardingkorten lite demonstrativt. Frågade snällt vad väskan vägde (då jag har separat biljett ifrån AGP-MDE). Suckandes sade han vikten.

Trodde han skulle dra sönder passet medans han scannade det vid incheckning.

Vad fasen är det för personal som anställs?

“Kundinriktad” och “service-minded” lär inte vara ledorden till tjänsterna.

Usch och fy, tur att resan var med annat bolag och att man endast behövde nyttja SAS markpersonal.

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen