Jacob
Medlem
Har spenderat större delen av dagen i Frankfurt och deltagit i ett pressevent som Lufthansa arrangerade med en förhandsvisning av nya A-Plus piren och de nya loungerna som kommer öppnas för allmänheten 10 oktober.
Det kommer ett ordentligt reportage med bilder, troligtvis under nästa vecka. Jag frågade närmast sönder Lufthansas personal under fyra timmar så har ett och annat att gå igenom och sammanställa, men kan avslöja några detaljer.
-Fem nya lounger, inklusive en Senator lounge som påstås bli världens största flygplatslounge.
-Ny loungedesign i alla business och Senator lounger.
-Loungerna vid gate A26 stänger, detta sker redan 10 oktober. Den nuvarande första klass loungen en våning upp kommer dock så småningom göras om till Senator lounge.
-90% av alla flygplan kommer kunna parkera vid en riktig gate (mot uppskattningsvis 60% idag).
-Bytestiden för flera anslutningar kommer sänkas från 60 minuter till 45 minuter.
-Den nya piren har en helt ny typ av gater med en unik konstruktion som antingen kan användas för ett långdistansplan (t.ex. A380) eller två kortdistansplan (t.ex. A321) och dessutom för antingen Schengen eller non-Schengen.
Och som ett litet smakprov från bildkollektionen, en bild från avkopplingsområdet i nya Senator loungen.
Länk till artikeln:
BusinessClass.se tar en förhandstitt på Lufthansas nya A-Plus pir i Frankfurt
Det kommer ett ordentligt reportage med bilder, troligtvis under nästa vecka. Jag frågade närmast sönder Lufthansas personal under fyra timmar så har ett och annat att gå igenom och sammanställa, men kan avslöja några detaljer.
-Fem nya lounger, inklusive en Senator lounge som påstås bli världens största flygplatslounge.
-Ny loungedesign i alla business och Senator lounger.
-Loungerna vid gate A26 stänger, detta sker redan 10 oktober. Den nuvarande första klass loungen en våning upp kommer dock så småningom göras om till Senator lounge.
-90% av alla flygplan kommer kunna parkera vid en riktig gate (mot uppskattningsvis 60% idag).
-Bytestiden för flera anslutningar kommer sänkas från 60 minuter till 45 minuter.
-Den nya piren har en helt ny typ av gater med en unik konstruktion som antingen kan användas för ett långdistansplan (t.ex. A380) eller två kortdistansplan (t.ex. A321) och dessutom för antingen Schengen eller non-Schengen.
Och som ett litet smakprov från bildkollektionen, en bild från avkopplingsområdet i nya Senator loungen.
Länk till artikeln:
BusinessClass.se tar en förhandstitt på Lufthansas nya A-Plus pir i Frankfurt