Senaste nytt

Nya Lufthansalounger i Frankfurt

Vad kommer det att finnas för lounge i när A26 stänger? Jag ska till FRA i slutet på oktober, men har inte bestämt om det blir *A eller ST än...

Är det inte dessa nya som öppnar då eller? Fraport skrev iaf på Twitter till mig förra veckan att A+ öppnar under nästa månad fullständigt.
Alla lounger vid gate A26 stänger, dvs Senator och business loungerna och första klass loungen en våning upp.

Istället öppnar nya lounger i A-plus piren, totalt fem lounger. En Senator och en business lounge i Schengenområdet och en Senator och en business lounge i non-Schengenområdet. Dessutom en första klass lounge som ligger i Schengenområdet.
Samtliga lounger ligger runt det atrium som byggts i nya piren fast givetvis på olika våningar (Schengen på nedervåningen, som idag och non-Schengen en våning upp).

Hur är skillnaden i storlek mellan de nya loungerna och A26? Problemet med Senatorloungen vid A26 var ju att den "ständigt" var full.

Hur är skillnaden i storlek mellan de nya loungerna och A26? Problemet med Senatorloungen vid A26 var ju att den "ständigt" var full.
Enligt pressmaterialet har de fem nya loungerna en total yta på 7600 kvadratmeter så det är stor skillnad mot tidigare.

Jag frågade på rätt bra om loungerna, vet inte om hon som var loungeansvarig tyckte det var kul att få prata med någon som kunde sin sak, eller om jag mest var jobbig med alla mina frågor, men fick en bra uppfattning av hur de tänkt och resonerat och det känns som de i alla fall försökt tänka till.

Jag framförde även klagomålet om A26 loungerna som är helt otillräckliga. De var väl medvetna om problemet (och har varit länge) men det är tyvärr inte så att man bara hittar ledig yta i Frankfurt.

Toppen