Robert flysas
Moderator
GOT har ju tryckt hårt på att de vill ha en linje till NYC.
En fågel har viskat i mitt öra att ca 170 pax per dag som reser ut från GOT har EWR, JFK eller LGA som slutmål.
Sannolikt ökar den totala efterfrågan på GOT-NYC med minskad restid. Säg att det minskar den totala restiden från GOT till NYC från kanske 11-15 timmar beroende vilka rutter man reser så kan man nog räkna in en ökad efterfrågan med 10 -20 %.
170 pax som till 100 % väljer att gå ut från GOT till NYC ska ju ändå spridas ut på ganska många konkurrerande alternativ, inte enbart SAS. Så internkonkurrensen borde kanske inte vara mördande. Eller är det på gränsen till för låg beläggning på befintliga alternativa *A?
Med rätt prissättning och inte för stor intern konkurrens så skulle man ju tycka att GOT-EWR vore ett fint alternativ för en A321LR .
Japp denna linje är så gott som spikad. Efterlängtad för GOT