Senaste nytt

Senator.. ut på tur igen, ofrivilligt ensam..

Senator

Moderator
Vänner,

Jag skall försöka hålla en någorlunda uppdaterat tråd med min nu något amputerade resa till Austin, TX. Nästa vecka skall jag på konferans och som ni har sätt i tråden: ESTA: slarva inte.. kan få stora konsekvenser | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor så är jag själv :(

Rutten är
Idag ARN-ZRH med Swiss
Imorgon ZRH-ORD med Swiss F ombord B77W. Jag är ingen O'Hare fantast, men det är min första dagsresa med Swiss F ombord B77W så jag valde denna. Men tidtabellen innebär att jag missar sista UA till Austin direkt, så det blir ORD-IAH-AUS med United Domestic First också i morgon.

Resan från hemmet gick med Freys som vanligt när det är Swiss eller Lufthansa First. Jag har börjat använda Freys ibland när jag har väldigt tidigare morgnar eller sena hemresor. Ibland när mina föräldrar har varit och tagit hand om Mini en långhelg i månaden, så bokar jag Freys till Arlanda som uppskattning. Så jag börjar känna ett antal av deras superba chaufförer. I egen liga.

Idag var det den alltid trevliga Frk E som hämtade mig. Hon frågar alltid efter Mini och kan hans namn. Det var BMW 730 och inte 740 som jag skrev tidigare.

64856806f2765799a28b726bdcd0bbbc.jpg

Last edited:
Precis anlänt Zürich, händelselös Swiss flygning. Mer om den senare. Vi hade faktisk funderat så sent som i helgen på att boka något av de fantastiska hotellen som Baur au Lac, Dolder Grand eller Widder. Vi hade även pratat om Hotel Les Trois Rois i Basel.

Just nu känns det skönt i tröttdimman att det är trotjänare Hilton Zürich Airport till CHF170 flex som gäller.

Resan från hemmet gick med Freys som vanligt när det är Swiss eller Lufthansa First. Jag har börjat använda Freys ibland när jag har väldigt tidigare morgnar eller sena hemresor.

Limousine service har jeg virkelig også opdaget i stedet for almindelig taxi. Hvis jeg skal rejse "midt på dagen" fungerer tog til Kastrup fra Malmö jo helt fint og det plejer jeg at gøre. Men når man skal tidligt afsted, eller kommer sent hjem - så er det ikke meget dyrere, men ganske meget bedre, end almindelig taxi. Jeg bliver så godt som altid kørt af samme chauffør, super service og han ved præcist hvor jeg skal sættes af. Mercedes S lang i stedet for BMW 730 lang, men dejlig bil uanset... Limhamns Hyrverk er det jeg kører med.

Toppen