Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

Vera

Medlem
Nej men hoppas verkligen de kan släppa något snart. Skall med Chicagoflighten imorrn och hittills är allt precis som vanligt gällande status och incheckning via telefon osv
Samma här LAX imorgon. För dem går väl flighten till den inte går men för oss som resenärer finns det ett tjog andra praktiska saker som behöver lösa runtomkring. Men som sagt 6e dagen och mer trimmade. I början tror jag instruktionerna var "Lös alla uppkomna situationer".
 

Homer

Medlem
14:57Jenny-Linn Lohne
MOT ENIGHET I SAS-STREIKEN
VG får opplyst av flere kilder at det kan gå mot en løsning i SAS-meglingen. Partene skal være enige, men meglingsresultatet skal gjennom protokollbehandling på begge sider, som gjør at det fortsatt ikke er helt klart. Om det blir enighet betyr det slutten på SAS-streiken som har rammet passasjerer.
 

varva77

Medlem
Det var på tiden. Ska bli intressant att försöka läsa vad tvisten egentligen handlade om.
Ja... som jag nämnt förut tror jag piloterna kommer att vara mest nöjda så frågan är vad konsekvenserna kommer att bli framöver. Jag har mycket svårt att tro att samtliga parter drar ett streck över det här. Dock skall det väl först slängas ut floskler ett par dagar... ”nu blickar vi framåt”, ”vi ser fram emot att flyga alla fantastiska kunder igen”, ”tråkigt att tredje part har drabbats”
 
Last edited:

Carl

Medlem
Dom här dagarna påverkar såklart SAS resultat negativt. Helt klart är att man måsta spara in på något och man kanske blir tvungen att lägga ut en större produktion på tex SAS Ireland än vad som sker idag och då har piloterna förlorat ändå...
 

WF789

Medlem
Dom här dagarna påverkar såklart SAS resultat negativt. Helt klart är att man måsta spara in på något och man kanske blir tvungen att lägga ut en större produktion på tex SAS Ireland än vad som sker idag och då har piloterna förlorat ändå...

De har vel tapt rundt en halv milliard.
..men dersom en domstol kommer frem til at passasjerer skal ha standardkompensasjon så er det ytterligere 1-1,5 milliarder avhengig av hvor mange som fordeles på 250/400/600 euro.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen