Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

Det är väl det andra bolaget som köper poängen från sas.. Och de har ju fått betalt för en revenue.
Gött! Jag är inte emot den här dealen:
Betalade 36000 poäng+skatter med FlyPremium för en enkel resa i Business från HKG med SAS (bokad i nov). Fick en extra natt (betald) i Hongkong, en tur via Bangkok med Thai inkl massage och 12000 baspoäng

TACK SAS!
 

varva77

Medlem
Med tanke på att det är pilotfacket som uttalar sig positivt känns det som att de fått igenom en del. Kommer att bli intressant att följa efterspelet...
 

Fredrik

Medlem
Om man specifikt sätter in resurser för att minska effekten av strejken. Det är inte samma arbetsgivare men det är samma förbund som organiserar dem.

Precis som sas Ireland, också ett fristående bolag, eller för den delen cityjet, inte kan flytta runt vilka faktiska rutter de flyger.

Vad jag förstår har SAS piloter sagt ok till att Norwegian sätter in extra flyg. Hittar inte länken just nu dock. Annars hade det varit strejkbryteri och inte setts med blida ögon.
 

FF#1

Medlem
Norwegians revenue managment ligger i...
prist för avgångar närmaste dygnet pendlar mellan en dryg handfull 100 lappar, 4000kr eller utsålt... mest de högsta priserna.

nyss kostade den billiga avgången 4000kr... nu plötsligt 679 :)


upload_2019-5-2_13-19-25.png
 

Vera

Medlem
Vad jag förstår har SAS piloter sagt ok till att Norwegian sätter in extra flyg. Hittar inte länken just nu dock. Annars hade det varit strejkbryteri och inte setts med blida ögon.
Hej,
Nu är jag inte något fackligt geni men jag förstår inte varför inte andra bolag kan flyga för att SAS strejkar? Det låter ju inte klokt i mina öron. Det är egna verksamheter som konkurrerar på samma marknad.
Ingen kan dömas för strejkbryteri - Sydsvenskan
 
Last edited:

Homer

Medlem
Vad jag förstår har SAS piloter sagt ok till att Norwegian sätter in extra flyg. Hittar inte länken just nu dock. Annars hade det varit strejkbryteri och inte setts med blida ögon.

Det är ju en sak om det var SAS som hyrde in ett annat bolag, som Norwegian själva gjorde
Norwegian svarar på Löfvens strejkkritik | Nyheter | Expressen

Annars är det ju en helt absurd tanke när Norwegian på eget bevåg ökar frekvensen för att möta efterfrågan.
(Det är väl inte ens samma fackförening för piloterna)
 
Toppen