Samosaguas
Medlem
Väldigt lugnt på Arlanda nu på morgonen och i Gold loungen är vi endast ett 10-tal personer. Mot Billund och sen vidare på andra äventyr 

Bra att få en ögonöppnare jag har av bekvämlighet varit väldigt SAS lojal och får nog erkänna att LOT är inget jag skulle välja innan men nu börjar de flesta ha fina plan och uppenbarligen god servicenivå. Så precis som flera kunniga säger är pengatappet ett stort problem men förtroendet sannolikt än större.@bankb instämmer med @Gus gällande LOT business.
Award-resa i business class med LOT (till Singapore). | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Jo så var det. Skulle kunna tänka mig att de släpper två dagar nu med helgen men de släpper så klart i omgångar för att slippa totalt kaos.Var det inte söndag morgon de annonserade inställningar för mån+tis? Om det blir lika dant igen så borde ons+tor ställas in nu på morgonen. Men det är väl iofs ingen garanti för det. Dock verkar det ju inte hänt jättemycket vid förhandlingsbordet...
Väntar själv på status för min flight imorgon onsdag cph-txl. Den är fortfarande grön och således inte inställd.
De gånger jag åkt med Ireland LHR måste jag säga att det varit riktigt bra. Ute i kabinen och springer mest hela tiden.Ja, detta känns som det nya fokuset för dagen. AKA "stoppa SAS Ireland".
En tanke jag fick: I och med alla de avtal som nu är uppsagda (först en vända från facket men sedan också en från arbetsgivaren), vore det teoretiskt möjligt för SAS att placera sina nya A350 i SAS Ireland, och rekrytera nya piloter till det? En anledning att välja A350 var väl hur lik 330/340 den är, men det är ju faktiskt en ny flygplanstyp...
Förstår helt klart att SAS Skandinavien inte vill behöva konkurrera med SAS Ireland på liknande flygningar, och idag har de ju samma A320. De verkar mer ok med CityJets regionals, och det är inte så förvånande. Men risken är onekligen att bolaget ser som ända väg ut att börja lägga ut även longhaul...
Eller så ser extremt högutbildade Indier en möjlighet i kommande pilotbrist.;-) Plötsligt så händer detSamtidigt så innehåller ju denna typ av konflikter och förhandlingar mycket taktik och rävspel.
Är väl inte ovanligt att parterna ena dagen ser ut att vara djupt oense och läget verkar helt låst och hopplöst för att nästa dag står dom leende och skakar hand med varandra och är överens om ett nytt avtal.
Får hoppas att det blir så nu också, lite som trisslotter - plötsligt händer det.
/ TT
De gånger jag åkt med Ireland LHR måste jag säga att det varit riktigt bra. Ute i kabinen och springer mest hela tiden.
Var det inte söndag morgon de annonserade inställningar för mån+tis? Om det blir lika dant igen så borde ons+tor ställas in nu på morgonen. Men det är väl iofs ingen garanti för det. Dock verkar det ju inte hänt jättemycket vid förhandlingsbordet...
Väntar själv på status för min flight imorgon onsdag cph-txl. Den är fortfarande grön och således inte inställd.
Fram med popcornen! Blir kanske en lunch med SAS-staff över telefon idag... Någon som vet om flighter ställdes in just i samband med pressmeddelandet eller om det uppdaterades i systemen före/efter det? Är ju det som avgör om man vill att sas skall boka om till annat bolag.Pressmeddelandet gick väl ut kl 12:00:
Inställda flyg på grund av pilotstrejk i Danmark, Norge och Sverige – SAS
Ska vi gissa på kl 12 idag med?
Fram med popcornen! Blir kanske en lunch med SAS-staff över telefon idag... Någon som vet om flighter ställdes in just i samband med pressmeddelandet eller om det uppdaterades i systemen före/efter det? Är ju det som avgör om man vill att sas skall boka om till annat bolag.