Senaste nytt

Air China - bra val eller inte...?

I loungen i PEK har de fina duschar. Först är det en rulltrappa eller hiss upp till loungen. Väl inne i loungen är det en annan hiss ner till duscharna.
Vilken loungen i vilken terminal? Flög visserligen inrikes men passerade två air china lounger och känner inte igen beskrivningen.

Vilken loungen i vilken terminal? Flög visserligen inrikes men passerade två air china lounger och känner inte igen beskrivningen.
Air China Business lounge utrikes.

IMG_0911.jpg

Återupplivar den här tråden...

Det är relativt god tillgång på awards till Asien med Air China.

Hur ser Ni på påståendet att det är bortkastat "värde" att använda en "2-4-1" för resa med Air China i C eller F?

Jag kan förstå att engelskakunskaperna kan vara lite si och så, men hur är det för övrigt i dagsläget?

Jag har generenllt låga förväntningar när jag reser i C och F, men det finns ju gränser :)!

Våra alternativ i sommar (ARN,BMA => NRT,HND) utresa början Juni hemresa början Juli innefattar tyvärr endast CA än så länge. Däremot ser jag att biljetter börjar krypa fram 19-20 Maj med ANA Business. Vi bokade så att vi har en biljett. Sen väntar vi. Har satt på notifieringar och andra övervakningar som jag checkar av varje morgon för att se trender.

Jag spenderar hellre min 2-4-1 på CA än ett Economy-alternativ med *A award iom att poängpriset ändå i min åsikt är rätt högt. Jämfört med SAS Business för 50k eller FlyPremium för 30k. Men därmed anser jag inte att den är bortkastad. Däremot anser jag kanske att poängpriset även med 2-4-1 (165k ToR) kanske är det som inte är värt att bränna på bolaget, men det är en annan diskussion ;)

Sen kommer vi nog inte kunna nyttja fler än två kuponger per år oavsett. Så det gör väl inget om man "bränner" en kupong på CA. Enligt mig. :)

Dyker inget annat upp så blir det definitivt en rolig upplevelse att testa!

Toppen