Ja du kan boka av första sträckan, men du måste ringa SAS före avgången, och då kan du flyga ARN-LHR.
Tack för svaret.
Ja du kan boka av första sträckan, men du måste ringa SAS före avgången, och då kan du flyga ARN-LHR.
Frågan är dock hur länge man överlever rött.10-14 dage saa er milliarden brugt op. Derefter er det rødt. Blodrødt...
SAS-pilotstrejken er en realitet (opd.) - CHECK-IN.dk
Nej, traktamentet ökar inte för att grundlönen ökar. Det är fastställt i kronor per dag och destination. Så +13% på grundlön ökar de 93000 med en lägre procentsats är 13%. Hur mycket är omöjligt att veta utan att veta hur mycket av de 93k är grundlön och hur mycket är tillägg....
Huruvida summan som nämns på 93000 är sant eller falskt är lite irrelevant. Piloterna vill öka grundlönen med 13%, traktamentekostnader och dylikt finns fortfarande kvar, så det blir ju en 13% ökning på dessa 93000 hur eller hur. Eller hur.
0545 imorse var det ingen kö alls. Var väldigt lugnt rent generellt vid sas incheck mm av förklarliga skäl.Frun (EBG) + son flyger en award resa med sas från ARN till Stuttgart idag och hem 1 maj. Flyget idag utförs av cityjet och ska inte påverkas, men hemresan är verkligen i riskzonen. Visst borde lättaste sättet att komma i kontakt med sas vara inne på flygplatsen (efter security)? Någon som sett köerna vid sas star alliance service desk bredvid hissarna/trapporna till T5 sas loungerna?
Finns ju lite pengar att höja någons lön isas iaf.
Här är nya jättelönen för Sas vd Rickard Gustafson
Har funderat på om det kanske är planen att låta bolaget kursa och återuppstå i ny form. Då kan man få bort alla dåliga avtal.Försökt leta efter svar på nätet men kan inte hitta. Har det skrivits något om hur länge SAS klarar av en strejk innan det börjar riktigt stor kris med ekonomin för bolaget? Dom behöver ju inte betala ut löner till piloterna under strejken men den besparingen måste ju ätas upp av alla andra kostnader?
Eller mår SAS som bolag så bra nu att risken för det som var på väg att hända 2012 inte kommer ske igen inom kort. Man undrar hur långt piloterna vill gå och driva frågan lön kontra ha en anställning.
Kan de i praktiken lockouta kabinanställda för att sätta press på piloterna (fast man vill väll inte gå i konflikt med kabinfacket).
Det som jag tycker är mest skrämmande är att inga förhandlingar pågår enligt medlarna.
Ja och bli av med den latenta skulden i Eurobonus för att man sålt poäng för billigt till AVIS.Har funderat på om det kanske är planen att låta bolaget kursa och återuppstå i ny form. Då kan man få bort alla dåliga avtal.
Finns ju lite pengar att höja någons lön isas iaf.
Här är nya jättelönen för Sas vd Rickard Gustafson
SymbolpolitikDet ser ut som om det är en två år gammal artikel. 2,4 miljoner, det skulle ge varje pilot en ökning på 140 kr i månaden om man istället fördelat det på dem. Det hade nog inte löst någonting.