Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

Jag har en flight med SAS från GOT till OSD via ARN på måndag där flighten mellan GOT och ARN kommer att bli inställd om strejken fortsätter och flighten från ARN till OSD är opåverkad. Det är en resa jag måste göra och funderar därför på att boka en resa med BRA istället, sitta på Landvetter och vänta är inte riktigt ett alternativ. Jag hittar ingen information om att avboka på hemsidan, vilket jag trodde var ett alternativ. Just nu känns det som att jag bokar BRA och låter det hända som händer, men vore samtidigt skönt att få stålarna tillbaka såklart. Alternativ 2 - hur är det om jag skulle ta mig till ARN med tåg t.ex. - kan jag "hoppa på" min bokning där om även om helheten är bokad från GBG? Förutsatt att strejken fortfarande är igång alltså.

Efter fem samtal till SAS igår blev jag samtliga gångerna utkastad från telefonkön efter 45-60 minuter. Den 6:e gången kom jag fram efter 50 min. Har en avresa på måndag till Florence med hustrun som jag ville ha bekräftad ombokning på. Detta var enligt agenten för tidigt att omboka eftersom måndagen inte ännu stod som strejkdag på SAS.

Med tanke på vad som skrivs så vill jag inte chansa på att det blir en bättre bokning med annat *S bolag. Jag är dessutom statuslös så risken att hamna i ekonomi och flera byten i Europa är inte tilltalande. Bokade därför om resan som är i Plus till samma tider en vecka senare och hoppas på att strejken är slut. Inga problem med ombokningen eller platser.

Blev att omboka hotellet i Florence vilket blev några hundra dyrare eftersom jag hade ett bra Web pris men inget att tjafsa om.

Har en eller jag hade en Flight ARN-LAX (vidare till VEGAS) nu klockan 10.00 i Plus.
Ringde Torsdag morgon och försökte se om det gick att boka om och uppgradera till Busniess via United fanns platser enligt United men inte enligt Tallin. Hittade ingen vettig uppgradering och vill inte slussas runt i Economy 24H.

Så jag gick själv in och bokade Norwegian Premium kl 14.00 istället medans de fortfarande fanns.

Lustiga är att jag fick SMS igår Fredag 16.00 om Canceld SAS tripp och att det skulle boka om mig.
Nu mindre än 2 timmar till ursprunglig avgång så har dem fortfarande inte återkopplat med något.

Står att man skall 1. vänta på att bli ombokad och att det är hårt tryck på ombokningen.
Nu vet ju alla att om man vill något måste man skrika högst. I detta fall har jag suttit lugnt i båten eftersom jag har en egen ombokning.
Men det bekräftar ju verkligen att om man inte gör något blir man "R*V körd" är EBG och min reskamrat EBD så det verkar ju inte heller hjälpa till i prioriteringen av ombokning.

Cirka 7 timmar tog det att få min nya biljett biljetterad. :) Skulle egentligen åkt award arn-ord business med sas imorgon. När den blev inställd så ringde jag och fick ombokat till Lufthansa arn-fra-ord. Men nu när biljetten kom så hade de ändrat till United på sträckan fra-ord, undrar varför? Spännande, jag har alltid velat testa deras sundae :)!

2 frågor.

1. Någon som kan gästa till Pontus eller guldloungen på arn imorgon ca kl 5? :D
2. Vilken lounge bör vi gå till i Fra? Vi har 4 tinmar där och är EBB.

Vi skulle vart på samma flyg SK945 idag till ORD inser jag. Jag och 5 polare åker via HEL och finnair till OrD. Kommer fram 15.3 jmf 12.00. Helt ok rerouting.

Någon som vet om det är har någon betydelse om man checkar in online på en flyg som troligen blir inställt? Finns det någon fördel att vara incheckad respektive nackdel att vara det vid en ev ombokning?

Någon som vet om det är har någon betydelse om man checkar in online på en flyg som troligen blir inställt? Finns det någon fördel att vara incheckad respektive nackdel att vara det vid en ev ombokning?
Kundtjänst berättade för mig att det är lättare om du inte är incheckad. Så sant i mitt fall. Ombokning av min incheckad flyg gick fel och jag var tvungen att ringa igen.

Vad får man för biljett om man har en Plusbiljett shorthaul och blir ombokat till norsken?
Jag tänker främst på baggage, jag hade tänkt att få med mig 4 väskor.

Toppen