Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

Oavsett hur detta slutar så får man hoppas att chansen tas till att hitta en långsiktig lösning. Skall det nu varenda gång vara diskussion av typen: ”nu måste ni ställa upp för nu går det dåligt” för att sedan ”nu är det dags att betala tillbaka när pengarna rullar in” måste man hitta en generell, hållbar anställningsform som tar hänsyn till detta som håller över tid. Kanske var de 100 milj vid bokslutet ett försök från ledningen till just detta. Kan ju inte vara så här varenda gång. Patetiskt. Man får ju inte glömma att övriga grupper på SAS inte heller är blyga för att strejka så faran är väl knappast över så snart detta väl är över. De har iof en helt annan arbetsmarknadssituation så de bör ju hålla sig mer lugna.

Söndag här också. ”Bara” att testa med nytt samtal. Lycka till
Försökte två ggr. EB-avdelningen sade nej :( men de sade också att de betalar mellanskillnaden på ny biljett på benet upp till 300 EUR men det stod inget om hur de gör med mellanskillnader på EB-biljetter, då de i sig inte har något pris.

Försökte två ggr. EB-avdelningen sade nej :( men de sade också att de betalar mellanskillnaden på ny biljett på benet upp till 300 EUR men det stod inget om hur de gör med mellanskillnader på EB-biljetter, då de i sig inte har något pris.
Blir intressant att se om någon sitter på en first och inte kan komma fram till destinationen där first flygningen sker ifrån, undrar hur sas löser något sådant..

Blir intressant att se om någon sitter på en first och inte kan komma fram till destinationen där first flygningen sker ifrån, undrar hur sas löser något sådant..

Sitter på ARN-CPH-SIN-BKK-HND i F. Så upplever helst inte det...
Jag har sagt att de får boka om mig i SQ F från FRA. Alla SQ F-flighter i Europa går ungefär samtidigt till SIN. ~12 på dagen.

Ja @SNIFF vet nog hur det känns ;)
"käften" </3

Sitter på ARN-CPH-SIN-BKK-HND i F. Så upplever helst inte det...
Jag har sagt att de får boka om mig i SQ F från FRA. Alla SQ F-flighter i Europa går ungefär samtidigt till SIN. ~12 på dagen.

"käften" </3
Hinner du med tåg? Bil? Bara lite tankar beroende på hur gärna du kommer iväg etc.

Vågade inte chansa. Skulle flyga awardresa ARN-FRA-ICN nu på söndag. ARN-FRA i SAS Plus och FRA-ICN med Asiana F. Flera försök sent igår kväll till SAS kundsupport men de kunde inte röra en "Amexresa" såvida inte första flighten var inställd. Imorse fick det istället bli en vanlig frivillig ändring (150 kr pp) så nu åker jag ARN-FRA-PVG-ICN med Lufthansa Ekonomi, Lufthansa First och Asiana Business. 8 timmar har jag nu i FCT att ta igen förlorad arbetstid senaste 24 timmarna :)

Skulle i vanliga fall inte gå med på att åka Lufthansa Ekonomi kl 06:30 på morgonen när man ska iväg såhär men hittade ingen annan lösning. Tur att man hinner slänga i sig en frukost på Pontus innan avresa iaf.

Håller tummarna för er andra nu!

Tror ni man kan lyckas boka om en ej ännu inställd söndagsflight CPH-ARN (klass A) till CPH-HEL-ARN (båda legs opererade av cityjet). I mitt huvud så vore ju detta drömmen, då man (utöver mellanlandningen i sig) får flyga "halv-sas" och få EB-poäng. Eller gör jag en tankevurpa någonstans?

Toppen