Välkommen till BAEC Vad man kan fundera på är när man vill ha brytpunkten, eftersom din nya status räknas från när du når den nya nivån. När jag hade silver låg den i början av aug, viket passade mig dåligt, eftersom den kunde komma mitt i en longhaul. Nu har jag början av juni vilket passar mitt mönster som handsken.
Nejdå, planen är att ta BA TATL och sedan hoppa runt en hel del i USA. Inget ska bokas via BA's hemsida, även om det blir BA-operated första delen. Allt som blir i USA ska bokas direkt i F (om det finns) för att maximera TP-intjäningen. Det kommer att ta mig några veckor att få ihop allt och planer in exakt när denna resa ska ske, men troligen strax efter årsskiftet - det verkar ju dumt att dra in en hisklig massa TP nu, strax innan nyår.
Välkommen till BAEC Vad man kan fundera på är när man vill ha brytpunkten, eftersom din nya status räknas från när du når den nya nivån. När jag hade silver låg den i början av aug, viket passade mig dåligt, eftersom den kunde komma mitt i en longhaul. Nu har jag början av juni vilket passar mitt mönster som handsken.
Will my membership year change with the new rules?
Your membership year will stay the same every year. So if your membership year currently starts in January it will start on the same date every year.
My membership year is due to end in December, how will this change affect me?
At the end of your membership year, your Tier Points will be reset and you will start your next year. During your next year you will be able to retain your current tier or earn enough Tier Points for the next tier.
Men om man börjar från början är det ju lämpligt att ha koll på när man når Bronze, så att man inte saknar
5TP till Bronze ger sig ut på långflygning och går miste om 25% bonus på denna.