agehall skrev:Jag håller på och konstruerar en liten TP-run men då jag är total n00b på OW, så måste jag dubbelkolla att jag fattat saker rätt.Ger verkligen varje litet hopp i F med AA 60 TP!? Och visst tjänar man TP på flighter som körs av American Eagle?Klicka för att utvidga...
Homer skrev:Det har gått 2 timmar och du har inte fått svar av någon, skandalKlicka för att utvidga...
Senator skrev:Snart på väg ombord BA0006 på väg till LHR (160TP intjäning där)... 12:15t dagsresa även i CW är inte helt optimalt. Lite OT: men undrar på varför nästan alla BKK och HKG till Europa är nattflygningar medan Japan/Kina går över dagen?Klicka för att utvidga...
Senator skrev:Snart på väg ombord BA0006 på väg till LHR (160TP intjäning där)... 12:15t dagsresa även i CW är inte helt optimalt. Lite OT: men undrar på varför nästan alla BKK och HKG till Europa är nattflygningar medan Japan/Kina går över dagen?Klicka för att utvidga...
AHO skrev:Så vitt jag vet är det bara Air France och ANA från Tokyo Narita, Turkish Airlines från Osaka som har nattflyg från Japan till Europa(ja, jag vet Turkiet är inte Europa.)Klicka för att utvidga...
Senator skrev:Agehall, leta upp en längre sträcka som t.ex. JFK-LAS, MIA-LAS som ger 210 TP i F. Så man kan resa:JFK-LAS 210 TPLAS-LAX 60 TPKlicka för att utvidga...
agehall skrev:Hela resan kommer att bokas i F inom USA, så det ska inte behövas några upgrades.Men är det inte 180TP för >2000 miles? Vad jag förstod så var det bara 210 TP då man flyger longhaul med BA.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Jag håller på och konstruerar en liten TP-run men då jag är total n00b på OW, så måste jag dubbelkolla att jag fattat saker rätt.Klicka för att utvidga...
kristerj skrev:Tänk på att bokningar i Business på ba.com med AA inte automatiskt omvandlas till bokningsklass F på AA. Om du vill få maximal TP på amerikanska inrikeslinjer ska duboka via AAs hemsida i Business på linjer som saknar First (e g alla icke-transkontinentala).Klicka för att utvidga...
Homer skrev:Öh?Det är ju precis tvärtom, det är ju just på linjer som har First han ska boka om han vill ha maximalt med TPs,och First det har nästan alla inrikeslinjer.Klicka för att utvidga...
Homer skrev:Nu går det ju inte alls att boka AA inrikes flighter på BA.com om det inte är i anslutning till någon BA flight,var det det som Agehall tänkt sig så är det riktigt att undvika boka via BA.Jag tog för givet att han skulle åka SAS ekonomi till USA och sen skumpa USA runt med AA.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:det verkar ju dumt att dra in en hisklig massa TP nu, strax innan nyår.Klicka för att utvidga...
Magino skrev:Det beror ju på när du har din brytningspunkt. Har du den 8 januari så verkar det ju onekligen dumt om du nått den statusen du är nöjd med denna period.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Magino, jag är skyldig dig en öl på nästa träff. Jag har brytpunkt 8 oktober, så jag kan i princip åka när som helst..Klicka för att utvidga...