fcx
Medlem
Ska ut och flyga med mina föräldrar och min syster imorgon från T5 Arlanda. Att jag (EBG) och mina statuslösa föräldrar kommer in är självklart enligt reglerna. Men hur är det för syrran?
Enligt reglerna: nej.
I praktiken: ja.
Ska ut och flyga med mina föräldrar och min syster imorgon från T5 Arlanda. Att jag (EBG) och mina statuslösa föräldrar kommer in är självklart enligt reglerna. Men hur är det för syrran?
Jag (EBG) brukar byta boardingpass med min far (statuslös) innan vi går genom grindarna för att vara på säkra sidan.Ska ut och flyga med mina föräldrar och min syster imorgon från T5 Arlanda. Att jag (EBG) och mina statuslösa föräldrar kommer in är självklart enligt reglerna. Men hur är det för syrran?
I värsta fall borde jag ju kunna betala in 1 extra i SAS Business Loungen antar jag?
Kreativt måste jag säga då föräldrar får ta med sina barn och respektive.Jag (EBG) brukar byta boardingpass med min far (statuslös) innan vi går genom grindarna för att vara på säkra sidan.
Kreativt måste jag säga då föräldrar får ta med sina barn och respektive.
Fortfarande lite underligt att syskon inte räknas som familj.
Kreativt måste jag säga då föräldrar får ta med sina barn och respektive.
Fortfarande lite underligt att syskon inte räknas som familj.
Instämmer 100%Enklaste är att bara ta bort familjeförmånen och erbjuda +1 gäst bara. Tänker att ju mer frågan problematiseras desto snabbare försvinner förmånen.
Enklaste är att bara ta bort familjeförmånen och erbjuda +1 gäst bara. Tänker att ju mer frågan problematiseras desto snabbare försvinner förmånen.
Instämmer 100%
Är väl inte lounge personalens uppgift att släktforska och/eller idka godtycke. Som i vårt fall reser ofta med något av barnbarnen som ju inte räknas in i familjekretsen. Har dock hänt att denne blivit insläppt i egenskap att han förmodad vara år son. Märkligt i och för sig.
Dessutom slippa de ofta förekommande diskussionerna vid insläppen då horder av familjemedlemmar dividerar vilka som enligt subjektiva uppfattningar ska släppas in.
Alltså gör det enkelt och smärtfritt en gäst per kort. Alternativ finns ju att köpa sig in på tredjeparts lounger. Precis som vi numera får göra på många flygplatser där SAS sagt upp avtalen.
Det finns såklart olika åsikter i frågan, men min är samma som den alltid har varit. I denna fråga gäller familj dem som bor under samma tak eller i samma hushåll. Det vill säga kortinnehavaren + partner (make/maka/sambo) + deras barn troligtvis under 18 år. Det är väl det som är mest logisk. Utöver detta är det +1 gäst regeln som gäller.
För enkelhetens skulle borde regeln med familjemedlemmar helt enkelt skrotas och bara heta ”du får ta med en gäst samt egna barn under 18”. Partner/sambo får således vara +1.