Senaste nytt

Vad räknas som "familj" hos SAS?

I vilket sammanhang menar du "familj"? Gäller det tillgång till loungen så förklarar SAS det så här:
"Guldmedlemmar kan ta med en gäst eller upp till fyra närstående familjemedlemmar (make/maka, partner, egna barn och föräldrar) in i Loungen."

Guld - SAS

Jag tycker att det är generöst att SAS erbjuder den här möjligheten i sina lounger.
Deras definition av familj är också rimlig.

Jag har funderat lite på vad som räknas som familj. exempel: Jag, min sambo, min bror och hans fru. Är detta familj??

I min värld är det familj, men SAS hänvisar till ett annat begrepp "närstående familjemedlemmar" och har specificerat vad som gäller.

"Guldmedlemmar kan ta med en gäst eller upp till fyra närstående familjemedlemmar (make/maka, partner, egna barn och föräldrar) in i Loungen."

Rent krasst så har ni inte tillgång, men min erfarenhet är att de dock är mer generösa än vad reglerna säger så troligtvis kommer det att funka, och funkar det så är det någon med sin goda vilja har släppt in er. Jag skulle försöka om jag var du, men du kan nog inte förutsätta att ni har tillgång.

Jag tycker att det är generöst att SAS erbjuder den här möjligheten i sina lounger.
Deras definition av familj är också rimlig.
Det var også min tanke. Samtidigt synes jeg også det er dejligt at SAS ganske ofte er fleksible når plads/situation tillader det. Mentaliteten bliver desværre ofte sådan at SAS har en dårlige attitude når de ikke er fleksible og det er jo lidt ærgerligt at man ser på det negative frem for det positive.

Gäller samma antal gäster resp närstående familjemedlemmar även för Diamantmedlemmar eller får de ta med fler personer in i loungen?

Min bäste kompis är EBG och hans fru EBS.
Häromdagen flög de till Nice med SAS från Arlanda med "storfamiljen"
Min vän fick ta med sin fru, två småbarn + barnens mormor & morfar och farmor & farfar in i Gold loungen.

Min bäste kompis är EBG och hans fru EBS.
Häromdagen flög de till Nice med SAS från Arlanda med "storfamiljen"
Min vän fick ta med sin fru, två småbarn +mormor & morfar och farmor & farfar in i Gold loungen.

Generöst!

Jag har också lyckats få in fler i loungen, men de gånger jag har försökt har det varit ganska tomt. Har inte provat under högtrafik, så jag vet inte om de kanske är mer restriktiva då.

Relaterad fråga. Gäller förmånen att gästa in familj i SAS guldlounge även då man flyger *A (ex Air Canada i mitt fall)? Jag kan hel klart gästa in en person på mitt EBG. Men gäller familj bara när man flyger SAS?

Reser Herr och Fru Kris i C (med infant) samt mor&far Kris i economy med Air Canada.

Blir svårare på returen (Toronto-Köpenhamn)... Vi kommer in alla utom en person i lounge i Toronto som jag ser det. Någon som vet om man kan köpa in vuxen nr4? Finns det andra möjligheter?

Toppen