Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

OK, så SAS har en uttalad policy som säger att man inte får det? Eller är det mer att de inte vill det?
...På hemresan så fanns det platser i både Plus och Business och check-in personalen höll på länge och försökte få igenom en uppgradering till Business för poäng. Till slut kom de fram till att det inte gick med infant, oklart varför. Frågade igen i gate och fick svaret att det är policy att inte tillåta uppgradering med poäng när infant finns i bokning. När jag pratade med kundtjänst efter hemkomst (de lyckades ändå dra poängen för uppgraderingen) sade de att policyn finns för att de inte kan garantera plats med dubbla syrgasmasker vid uppgradering på flygplatsen, därav policyn att inte tillåta uppgradering för poäng med infant...

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar | Sida 174 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

OK, så SAS har en uttalad policy som säger att man inte får det? Eller är det mer att de inte vill det?
Ja, det är en uttalad policy. Du kan inte buda på varken Plus eller Business om infant i bokningen. Du kan inte uppgradera till Business med infant i bokningen direkt (kundservice eller flygplats).

https://www.flysas.com/content/dam/sas/pdfs/fly-with-us/plusgrade-faq-en.pdf

• Travelers who are traveling with infants can only apply for upgrades to SAS Plus.

https://www.sas.se/content/dam/sas/pdfs/fly-with-us/plusgrade-tc-en-201808.pdf

Brukar lägga bud på Go-Plus när jag flyger longhaul för att sen ibland få en CU till Business. Minimibud brukar alltid vara 15 000 p men nu när jag lade ett bud på en ARN-EWR den 16 maj var minimibud 10 000 p. Nån som sett detta tidigare?

Snyggt!
Hur lång tid innan la du bud för att få så lågt som 10.500 poäng?

Jag ska åka på tisdag och i dagsläget är det nere på 14.000 poäng och det fanns över 15 platser kvar i Plus tidigare idag.

Tre veckor innan som jag skrev, men jag tror inte det var avhängigt tiden innan utan mer just vilken flight det var, jag la bud på hemresan samtidigt och då var minimum 15k, avbokade den upgraden ett par dygn innan hemresan (som var den 11e April) för att se om minimi-nivån hade ändrats, men den var likväl 15k så la minimumbud igen för alla tre säg 70~timmar innan avresa och fick igenom det, för 45k tot då.

Fast det betyder inte att det finns 15 osålda biljetter eftersom många inte väljer stol vid bokning.

Det är sant, en tankevurpa från mig då.
Men söker man på 9 resenärer så ser man iaf om det finns kvar i respektive kabin.

Så man kan ju iaf få ett hum om hur många det finns lvar som minimum

Toppen