Senaste nytt

2 Eurobonus extrapoäng per liter du tankar på Preem

Tankade i torsdags ca. 34l på en bemannad station, igår (fredag) trillade det in 68p. Jag drog först mitt EB kort och det kom upp att bonuskortet ej var giltigt eller liknande. Poäng verkar ju komma ändå eller det är ändrat så det inte blir klumpsumma/månad mer?

På bemannad skall du ju få 2 kr per liter så det stämmer bra. Med dubbeldippen fick man ju det dubbla..

På bemannad skall du ju få 2 kr per liter så det stämmer bra. Med dubbeldippen fick man ju det dubbla..

Det är ju det jag vill komma till att dubbeldippen verkar fungera trots att automaten sa att kortet var ogiltigt. Kommer ju alltid en klumpsumma med poäng när varje månad börjar.

Kan bekräfta det. Jag har fått 92poäng 1apr och 98poäng 6apr.

Stämmer med de tankningar jag gjort 31mar och 5apr. Så verkar gå på 1 dag.

Men så har det väl alltid varit? Frågan är om klumpen kommer månaden efter framöver.
I april fick jag en klump.

Men så har det väl alltid varit? Frågan är om klumpen kommer månaden efter framöver.
I april fick jag en klump.

Tidigare har man fått poäng från EB-kortet dagen efter. Klumpen i månaden var från anslutet kort.

Nu funkar inte dubbeldipp med EB-kortet längre. Men istället får du omgående från det anslutna kortet.

Ingen klump per månad längre.

Tidigare har man fått poäng från EB-kortet dagen efter. Klumpen i månaden var från anslutet kort.

Nu funkar inte dubbeldipp med EB-kortet längre. Men istället får du omgående från det anslutna kortet.

Ingen klump per månad längre.

Vet du att klumpen var från det anslutna kortet eller gissar du?

Vet du att klumpen var från det anslutna kortet eller gissar du?

Vet. Eftersom jag i början, innan jag kände till dubbeldippen bara använde mitt anslutna kort.

När jag sedan såg denna tråd, började jag dubbeldippa och fick då småposter efter varje tankning.

Någon som varit med om att få fel poäng från Preem?

Tankade 48 liter igår på bemannad station i Göteborg. Fick 24 poäng, borde fått 96...

Ringde till Preem och reggade ett till Amex Elite för en familjemedlem men kopplat till mitt eurobonus konto.

Jag fick 2 alternativ..
Antingen 15öre per liter i rabatt eller 2p per liter.

Sen får man ju 20p per 100kr spenderat.

Tankar man 100l till ett pris på 15kr/l så blir det ju 500p.. och 1500kr för tankningen

Eller om man tar rabatten så blir det 300p och 1485kr.

Det är väl ganska givet att man tar 200p istället för 15 kr. right? eller tänker jag fel.

Toppen