Senaste nytt

2 Eurobonus extrapoäng per liter du tankar på Preem

Här var alltså förklaringen till att Eurobonuskortet inte funkar i Preems automater längre. Som BCare gråter man onekligen en skvätt över att det sköna trippeldippandet devalverats till futtigt dubbeldippande. Bor man som vi i småstad med två bilar, ungar som håller på med tre olika lagidrotter och långt till släkt och vänner blev det trots allt en del goa extrapoäng. Men det kommer alltid nya möjligheter!

Ringde till Preem och reggade ett till Amex Elite för en familjemedlem men kopplat till mitt eurobonus konto.

Jag fick 2 alternativ..
Antingen 15öre per liter i rabatt eller 2p per liter.

Sen får man ju 20p per 100kr spenderat.

Tankar man 100l till ett pris på 15kr/l så blir det ju 500p.. och 1500kr för tankningen

Eller om man tar rabatten så blir det 300p och 1485kr.

Det är väl ganska givet att man tar 200p istället för 15 kr. right? eller tänker jag fel.

Jag brukar jämföra med poängration som övriga tjänster ger. Avis hyrorna låg för mig på runt 13poäng per krona, vilket är riktigt bra. Här är det samma så jag skulle ta poängen eftersom det är långsiktigt det ”rätta”.
Sen är det lite synd att det kommer ta otroligt lång tid för enkom denna deal att generera en bonusresa, men hey, många bäckar små heter det ju.

Skaffade mitt MC i slutet på april, reggade kortet på Preems hemsida, men i appen så finns tankningen och poängen för själva beloppet, men ingen poäng för ex antal liter tankade. Ringde Preem idag som bekräftade att kortet var kopplat till Eurobonus, men att hon inte visste varför man inte kunde se poängen...hmm, någon som har koll när poängen skall trilla in och synas i appen?

Skaffade mitt MC i slutet på april, reggade kortet på Preems hemsida, men i appen så finns tankningen och poängen för själva beloppet, men ingen poäng för ex antal liter tankade. Ringde Preem idag som bekräftade att kortet var kopplat till Eurobonus, men att hon inte visste varför man inte kunde se poängen...hmm, någon som har koll när poängen skall trilla in och synas i appen?
brukar ta 2-4 dagar efter tankning för mig.

Pratade med SAS Eurobonus Mastercard, som hänvisade mig till SAS Eurobonus, som hänvisade mig till Preem. Enligt Preem har dom haft en bugg, och dom har inte överfört informationen om ex antal liter tankade hos dom, därav att jag inte erhållit poängen för detta. Kunde dock se poängen på det tankade beloppet och denna poängintjäning i appen ganska omgående.

Toppen