Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Ungefär så, fast gränserna för uttag listas som 10000kr/dag och 240000kr/4 dagar medans gränsen för billhop/revolut verkade ligga på 20000kr och om man närmar sig gränsen ”för ofta” kan de sänka gränserna ytterligare.
Tack! Vet du eller ngn annan vad som gäller om man i Billhop betalar räkning med Norwegian kreditkort?

Om det vore tillåtet skulle man kunna snurra olika fakturor mellan olika kort i all evighet. Självklart går det inte göra så.

Gjorde nästan så i min ungdom (ca. 25 år sen iofs... :) Sas Diners som betalades med något annat kort (kommer inte ihåg vilket, måste ju ha varit något som genererade poäng, har alltid varit poängjägare...) och sen betalades det andra kortet nästa månad med Sas Diners. Eftersom bägge var betalkort kostade det inte många kronor att göra så vill jag minnas, men man levde ju alltid i ”bakkant” s.a.s., numer är jag äldre och har en bättre ekonomi så behöver inte göra så längre. ;)

Får 4 procent på bilen oavsett betalsätt.. ska se om han ger mer ifall jag betalar via banköverföring.

1. Vad för bilhandlare har du hittat som du kan betala med mastercard hos, alla mina senaste bilar har det varit tvärnobben på utan det har varit Bankgiro/Kontoöverföring.
2. 4% rabatt? Då kanske du ska köpa av någon annan handlare... :rolleyes:

Kan man göra en betalning in på sitt skattekonto på XXX för att sedan ta ut pengarna..?
Menar ni att man via Billhopp kan betala in till sitt skattekonto även om man inte har kvarskatt och på detta sätt få spend/poäng på sitt Amex kreditkort? Hur får man isf sedan ut pengarna, betalas de tillbaka till kreditkortet eller hur fungerar det?

Menar ni att man via Billhopp kan betala in till sitt skattekonto även om man inte har kvarskatt och på detta sätt få spend/poäng på sitt kreditkort? Hur får man isf sedan ut pengarna, betalas de tillbaka till kreditkortet eller hur fungerar det?

Gör fyllnadsinbetalning innan deklaration eftersom du trodde att du skulle få kvarskatt, så får du tillbaka som skatteåterbäring... tar alltså en stund...

Menar ni att man via Billhopp kan betala in till sitt skattekonto även om man inte har kvarskatt och på detta sätt få spend/poäng på sitt Amex kreditkort? Hur får man isf sedan ut pengarna, betalas de tillbaka till kreditkortet eller hur fungerar det?
Upp till var och en, men sätts det i system så kommer säkert möjligheten försvinna även för legitima inbetalningar.

Upp till var och en, men sätts det i system så kommer säkert möjligheten försvinna även för legitima inbetalningar.

Omöjligt att kontrollera för skatteverket, så det kommer inte försvinna. Du har fått utdelning från eget företag, gjort storkovan på aktieaffärer eller bitcoin... de har helt enkelt (idag) ingen möjlighet att förutse varför du gör fyllnadsinbetalningar till eget skattekonto förrän man faktiskt skickat in sin deklaration.

Toppen