Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Finn 2 fel...
20190315_103513.jpg

Sen ska de dock ha cred för hur de hanterar boarding när den väl börjar. Väldigt tydliga utrop att bara AB får boarda först, fram med buren och mäta några personers bagage.
Skulle varit en 737-600, tyvärr upscale till 800 så jag missade chansen att flyga den.
 
Sambon är vegeterian och jag slår en signal till SAS Kundtjänst för att ändra hennes måltid på flyget till USA imorgon (jag hade det som ansvar och glömde det tidigare under veckan) - påbörjar samtalet strax innan 11 och efter telefonkö och diverse väntande i telefon kommer jag fram strax efter 11:00. Flighten imorgon går 11:00, när jag började prata med kundtjänst var det exakt 23 timmar och 59 minuter till planerad avgång, två minuter senare får jag höra att bokningarna måste ändras senast 24 timmar innan. Ingen återkoppling på att jag faktiskt påbörjade samtalet innan den tidpunkten.
 
Sambon är vegeterian och jag slår en signal till SAS Kundtjänst för att ändra hennes måltid på flyget till USA imorgon (jag hade det som ansvar och glömde det tidigare under veckan) - påbörjar samtalet strax innan 11 och efter telefonkö och diverse väntande i telefon kommer jag fram strax efter 11:00. Flighten imorgon går 11:00, när jag började prata med kundtjänst var det exakt 23 timmar och 59 minuter till planerad avgång, två minuter senare får jag höra att bokningarna måste ändras senast 24 timmar innan. Ingen återkoppling på att jag faktiskt påbörjade samtalet innan den tidpunkten.
Vad har SAS gjort för fel menar du?
 
Sambon är vegeterian och jag slår en signal till SAS Kundtjänst för att ändra hennes måltid på flyget till USA imorgon (jag hade det som ansvar och glömde det tidigare under veckan) - påbörjar samtalet strax innan 11 och efter telefonkö och diverse väntande i telefon kommer jag fram strax efter 11:00. Flighten imorgon går 11:00, när jag började prata med kundtjänst var det exakt 23 timmar och 59 minuter till planerad avgång, två minuter senare får jag höra att bokningarna måste ändras senast 24 timmar innan. Ingen återkoppling på att jag faktiskt påbörjade samtalet innan den tidpunkten.
Det är inte när samtalet påbörjas som spelar roll utan när ändringen läggs in i systemet.
Detta kan man inte direkt beskylla sas för
 
Ronneby-Arlanda
Var det Cityjet personal eller SAS? Jag flyger ofta denna linje när det är cityjet (CRJ900 planen) och kabinpersonalen varierar en hel del i servicekvalitet. Hänt flera ggr att jag endast fått beställa 1 öl, 1 påse nötter och 1 påse chips. Men när jag bett om t ex mera nötter vid samma beställnings tillfälle så har jag fått som svar att man får bara 1st av varje inget mer.
 
Var det Cityjet personal eller SAS? Jag flyger ofta denna linje när det är cityjet (CRJ900 planen) och kabinpersonalen varierar en hel del i servicekvalitet. Hänt flera ggr att jag endast fått beställa 1 öl, 1 påse nötter och 1 påse chips. Men när jag bett om t ex mera nötter vid samma beställnings tillfälle så har jag fått som svar att man får bara 1st av varje inget mer.

Jeg er fløjet med CityJet nogen gange nu på ruten København-Birmingham i SAS Plus og har oplevet super god service. Jeg har ikke forsøgt at bestille flere styk af hver, men har oplevet imødekommende service og fuld forplejning af mad og drikke på både morgen og aftenfly. Ganske kompakte fly CRJ900, men jeg kan faktisk godt lide det - men der har også været ret få (8-12) rejsende i SAS Plus som har haft vel halvdelen af kabinen. Støjsvagt med motorernes placering ved halen.

Det eneste jeg savner er lounge-adgang i Birmingham... Her har SAS ingen lounge, og om lidt er det slut med Diners så jeg skal finde en alternativ løsning. Da jeg rejser til/fra Nottingham er jeg nødt til at være i lufthavnen i ret god tid for at kompensere for eventuelle forsinkelser på toget, derfor er lounge ekstra relevant.
 
Enligt uppgift får jag reda på att SAS med den lilla CC-besättningen de har till Asien (PEK,SVG och HKG) skall bli än färre.
Idag är de 10 CC och en asiatisk CC skall försvinna och då har man möjlighet att plocka bort en "skandinavisk CC också dvs från 10 till 8.

Med tanke på vilotider och allt kommer det påverka serveringen:(
 
Enligt uppgift får jag reda på att SAS med den lilla CC-besättningen de har till Asien (PEK,SVG och HKG) skall bli än färre.
Idag är de 10 CC och en asiatisk CC skall försvinna och då har man möjlighet att plocka bort en "skandinavisk CC också dvs från 10 till 8.

Med tanke på vilotider och allt kommer det påverka serveringen:(

Kanske ingen dryckesservering alls i plus utan alla i plus får ställa sig i kö längst bak o får en slatt ur en BiB...
 
Toppen