Senaste nytt

Tvinga SAS att få till en fungerande prio boarding

palmen

Moderator
Vilken flight? Hade vänner på SK2678 (de flög Plus, och är icke-frequent fliers), vore intressant höra deras reflektioner. Och ifall de trängde sig :D
Det var den flighten vi var på, det "roliga" var ju att halva hotellet som käkade frukost tidigt på söndagen också verkade vara på denna flight hem från Berlin :)

Dessa viktigpettrar blir jag så trött på. Och särskilt när man uppenbarligen inte ser ut som vad vissa tror är den typiska Plus/EBG/EBD resenären. När jag flyger med fru och barn i plus hör det till vanligheten att medresenärer försöker påpeka att det är kön för prioboarding, senast med ett mindre tacklingsförsök för att komma före oss i kön viftandes med sitt plusboardingkort. Händer oss aldrig när vi flyger med andra bolag som har fungerande prioboarding. Det enda sättet att komma bort från detta är om alla känner förtroende för att prioboardingen upprätthålls vid gaten, och låter gatepersonalen sköta sitt jobb. Men där har ju SAS lite jobb kvar att göra...
Jag såg definitivt inte ut som en "prio-resenär" om det nu finns en stereotyp för det.
Hoodie, ingen kabinväska utan en tygpåse med mitt bagage ombord (hade checkat in min väska för att det fanns dryck i den).
 

TasselT

Medlem
Det var den flighten vi var på, det "roliga" var ju att halva hotellet som käkade frukost tidigt på söndagen också verkade vara på denna flight hem från Berlin :)


Jag såg definitivt inte ut som en "prio-resenär" om det nu finns en stereotyp för det.
Hoodie, ingen kabinväska utan en tygpåse med mitt bagage ombord (hade checkat in min väska för att det fanns dryck i den).
Den klädseln får du tyvärr sluta med om du åker PLUS.
SAS har insett problemet och från och med idag måste alla som åker PLUS och/eller är EBG eller högre ha kostym för att få utnyttja Prioboarding.
Kika på boardingkortet, så står från och med idag "Klädsel: Kavaj" om du har boardning grupp A eller B.

/ TT
 

JochenS

Medlem
Jag såg definitivt inte ut som en "prio-resenär" om det nu finns en stereotyp för det.
Hoodie, ingen kabinväska utan en tygpåse med mitt bagage ombord (hade checkat in min väska för att det fanns dryck i den).

Lika lite som det faktiskt finns en stereotyp så är jag övertygad om att det finns de prio resenärer som tror att det bara är män i kostym som reser med prio. Och får jag spåna fritt bland stereotyper så gissar jag att denna uppfattning är vanligare bland sällanresande plus resenärer.
 
Det var den flighten vi var på, det "roliga" var ju att halva hotellet som käkade frukost tidigt på söndagen också verkade vara på denna flight hem från Berlin :)
Säg till om du såg två snygga svinbakfulla tjejer i 20-årsåldern tränga sig hahah :D (eller om du noterade två vrak vid bagagebandet;)) De däckade på rad 5 innan start och vaknade inte förrän deplaning... Vilket hotell var du på? Mitt folk kom från Radisson Alexanderplatz.

EDIT: Vi skulle åkt samma plan för övrigt! Meningen var jag skulle vara med dem i Berlin tors-söndag, men var tvungen att hoppa av onsdag kväll pga jobb. Blev lite meck eftersom jag stod på alla hotellbokningar (tre olika hotell för tre olika nätter, så klart).
 
Lika lite som det faktiskt finns en stereotyp så är jag övertygad om att det finns de prio resenärer som tror att det bara är män i kostym som reser med prio. Och får jag spåna fritt bland stereotyper så gissar jag att denna uppfattning är vanligare bland sällanresande plus resenärer.
Jag är personligen också helt övertygad om att sällanresenärer har den uppfattningen med. Därav jag numera har en dedikerad flyg-kavaj - en tunn ull-blazer från Oscar Jacobsson som är helt oskrynkbar (dubblar även som täcke när det är kallt i planet) - slipper man bli tacklad...
 

palmen

Moderator
Den klädseln får du tyvärr sluta med om du åker PLUS.
SAS har insett problemet och från och med idag måste alla som åker PLUS och/eller är EBG eller högre ha kostym för att få utnyttja Prioboarding.
Kika på boardingkortet, så står från och med idag "Klädsel: Kavaj" om du har boardning grupp A eller B.

/ TT
Varför skulle jag åka plus i Europa? Total onödig kostnad för min del och bokar nästan uteslutande billigaste go. Plus bokar jag endast om det är connection till longhaul eller om jag behöver väskor och det inte ingår.

Bästa värdet är ju EBD i GO. Då finns ingen begränsning på antal drycker alkohol heller på de destinationer där de infört detta i plus.
 
Varför skulle jag åka plus i Europa? Total onödig kostnad för min del och bokar nästan uteslutande billigaste go. Plus bokar jag endast om det är connection till longhaul eller om jag behöver väskor och det inte ingår.

Bästa värdet är ju EBD i GO. Då finns ingen begränsning på antal drycker alkohol heller på de destinationer där de infört detta i plus.
@TasselT skriver inte att du ska åka Plus, han gör ett väldigt humoristisk inlägg om nödgad klädstil ifall man åker Plus :)
 

palmen

Moderator
Säg till om du såg två snygga svinbakfulla tjejer i 20-årsåldern tränga sig hahah :D (eller om du noterade två vrak vid bagagebandet;)) De däckade på rad 5 innan start och vaknade inte förrän deplaning... Vilket hotell var du på? Mitt folk kom från Radisson Alexanderplatz.

EDIT: Vi skulle åkt samma plan för övrigt! Meningen var jag skulle vara med dem i Berlin tors-söndag, men var tvungen att hoppa av onsdag kväll pga jobb. Blev lite meck eftersom jag stod på alla hotellbokningar (tre olika hotell för tre olika nätter, så klart).
Det var några kvinnor med solglasögon som checkade in massa bagage framför mig i plus incheckningen. Såg inte var de satt ombord, men var de sjukt bakis så dolde de det bra :)

Det var i alla fall inte dessa personer som trängde sig, de var ju dock inte skolade i att gå till loungen istället för att gå in i gateburen och vänta :D.

Kom de direkt från Berghein? Såg dom inte på Muted Horn på lördag i alla fall som borde vara ett måste att besöka för alla.
 
Toppen