Senaste nytt

Värdering av SAS plus kontra SAS go

Nej det går inte att tacka nej till uppgraderingen om den går igenom. Går alltid att fråga vid flygplatsen om du kan få en downgrade igen men det är inga garantier. Men i slutändan går det antagligen att byta plats med någon i kabinen efter boarding - de flesta som flyger go skulle nog tacksamt ta emot en plats i plus.

Tack för det!
Ja det låter ju som en bra lösning isåfall.
Skönt med folk som har stenkoll här.

Tack alla för bra svar.

Får be om ursäkt för det. Klart det behövs mer info.
Tänkte bara snabbt att det pratats om att man inte kan fälla de stolarna så mkt etc.
Det är mer eller mindre bara stolar längst bak kvar när man kollar lediga platser.

Vi är 2 st.

Uppgradering poäng är 14.000 per skalle
Uppgradering pengar är 1900 per skalle

På hemresan har vi i dagsläget GO med längst fram i kabinen med riktigt bra benutrymme.
På utresan har vi rad 32 A och B.

Stolen är såklart viktigt och benutrymme likaså.
Och kollar man nu så har de säkerligen dragit ett gäng seatblocks då vi reser ut på tisdag redan och från igår till idag har mer än 50% av stolarna försvunnit. Har svårt att se att folk har köpt stolar ( över 12k för utresa i plus om man köper nu) utan isåfall seatblocks eller uppgraderingar.

Jag är EBS och pratar om resa till New york och Newark.

Med denna info så skulle jag personligen försöka uppgradera. Speciellt eftersom du inte är EBD och har gratis dryck.

Angående att använda poäng eller pengar för uppgraderingen, det är högst personligt. Har man inte behov av mer poäng generellt,utan primärt baspoäng, så skulle jag uppgradera med poäng. Vill jag utöka poängsaldot, så skulle jag välja pengar :)

Med denna info så skulle jag personligen försöka uppgradera. Speciellt eftersom du inte är EBD och har gratis dryck.

Angående att använda poäng eller pengar för uppgraderingen, det är högst personligt. Har man inte behov av mer poäng generellt,utan primärt baspoäng, så skulle jag uppgradera med poäng. Vill jag utöka poängsaldot, så skulle jag välja pengar :)

Jag slog till på pengar och det gick igenom några timmar senare :) 1900 kr x 2 för uppgraderingar.

Hittade ingen tråd ang vad Sas har gjort dåligt men kanske finns?

Ska åka imorgon som sagt.
Fick sms och mejl idag att det har ändrats.
Köpte en direktresa med specialkost . ( man betalar ofta lite mer för att åka direkt)
Nu blir det mellanlandning i Oslo och avfärd 3 timmar tidigare och utan mat.
Kan inte äta mejeriprodukter men min uppgradering på mat följde inte med och svaret jag får är att jag får köpa egen mat på Arlanda och ta med sen skicka in kvitton.
Katastrofdåligt i mitt tycke.

Köpte en direktresa med specialkost . ( man betalar ofta lite mer för att åka direkt)
Kan inte äta mejeriprodukter men min uppgradering på mat följde inte med och svaret jag får är att jag får köpa egen mat på Arlanda och ta med sen skicka in kvitton.

Inte kul att få så sena ändringar. Men det låter som att du kommer att vara berättigad till kompensation för tidig avresa (inställt flyg och ombokning)också enl EU261/2004. Kanske ändå bättre än att flyget ställs in helt och ni inte alls kommer iväg under morgondagen?

Uppenbarligen är det IRROPs, alltså problem med antingen flygplan och/eller besättning som tvingat SAS att snurra runt flighter för att transportera dig och andra dit de ska. Beroende på omständigheter och hur mycket tidigare du måste starta resp. anländer så kan du vara berättigad till ersättning. Att SAS under dessa omständigheter inte har möjlighet att garantera du får din specialkost låter - för mig - inte som något att bli särskilt upphetsad över. Om något så tycker jag det är bra gjort att de tidigt upplyser dig om detta så du kan köpa passande kost, som du dessutom ersätts för.

Toppen