Bekräftat: SAS har köpt LN-RKP (ex-LAN)

Tjaeng skrev:Isåfall ersättningsnivån kanske är korrelerad med bokningsklass? Om du fick 12000 för ett leg måste du ha varit bokad i C eller D. Känns på något sätt logiskt att nån som pungat ut typ 17000kr enkel väg får mer poäng i komp än någon som är bokad i Z via plusgrade el.dyl.Klicka för att utvidga...
Tror det var Z då det var en plusgrade från Ekonomi (L) till Business
 
Jan Fredrik skrev:LN-RKP ble satt inn på SK909 for noen dager siden, med 2-2-2 i C.Nå er det meldt om"Actual equipment change" tilbake til 333."Scheduled equipment" er fortsatt 343.Tyder det på at det ikke blir LN-RKP likevel?Setekartet er fortsatt 2-2-2.Klicka för att utvidga...
Så länge inte SAS ändrar till ett plan med annan kabin så får du nog räkna med RKP. Men kan ju vara värt att hålla koll på. RKP kommer att sättas in där den behövs mest.
 
palmen skrev:Så länge inte SAS ändrar till ett plan med annan kabin så får du nog räkna med RKP. Men kan ju vara värt att hålla koll på. RKP kommer att sättas in där den behövs mest.Klicka för att utvidga...
Jeg reagerer bare på at «Actual equipment» ble endret fra A343 til A333, på for eksempel Flightstats.
 
Under några dagar låg den för att köra mig på SK925 om några dagar, men sen byttes det tillbaka till en A330 idag. Vi få se vad det faktiskt blir när det är dags att boarda...
 
Det är ingen ide att oroa sig flera dagar i förväg, för man vet ändå inte vilken individ du skall åka med förrän den står vid gaten (Jo om du åker från utestation kan du ju gissa dig till genom att kolla vad som är på väg dit). I synnerhet gäller det om RKP är planerad för 1. RKP kan bli tvungen att täcka upp någon annanstans med kort varsel. 2. Om en annan passande (för destination och slingmässigt) individ är tillgänglig så väljs den.
 
Den är vad jag kan se stående i CPH?

Är den planerad som SK997 idag månne?



Sist jag kollade seatmap på SK997 idag var det ännu nya kabinen men kanske ändras då...

Någon som vet något?
 
squeezen skrev:Den är vad jag kan se stående i CPH?Är den planerad som SK997 idag månne?Sist jag kollade seatmap på SK997 idag var det ännu nya kabinen men kanske ändras då...Någon som vet något?Klicka för att utvidga...
Vi (SK909) kom oss avsted i LN-RKO.



SK925 ble derimot avlyst, som er grunnen til at LN-RKP står i København.



Vil tro at den i hvert fall blir stående til imorgen.
 
Daniel Larsson skrev:Undrar om andra flygbolag har liknande plan som folk gnäller på eller om det bara är sasKlicka för att utvidga...


Har en bokning med TAP som jag gjorde i tron att deras fyra A340 skulle tagas av daga under Q1. Nu såg jag till min fasa att de är planerade att vara i trafik året ut. Lär lösa sig till det sämsta. Får säkert nöjet att flyga med sista flygningen med planet.
 
palmen skrev:Tror inte det, men har väl sagts i juni tidigare.Klicka för att utvidga...
Det måste väl finnas någon tids/flygtimmar innan nästa C-check görs innan den får flygförbud?

Den nya 330 kommer väl in i maj också så någonstans där borde man börja slakta LN-RKP.
 
Back
Top