Låter kanon, tack för rapporten! Vi åker dit på onsdag och stannar en vecka.Det brukar vara i ca 2 veckor. Jag bor i Tokyo och kan rapportera att det börjat så smått på vissa ställen men att det nu är kallare igen (ca 7 grader idag) så det bromsar nog upp blomningen lite. Nästa helg är nog perfekt timing med full blomning i alla parker.
Ska till Kyoto den 4 april. Tror ni man hinner se lite av blomningen eller kommer den vara över då?
Hoppas vi hinner så något blommande träd, vi är i Osaka from 15 april och lämnar Tokyo 22 april, men chansen minskar väl för varje dag vad jag kan förstå utifrån de rapporter som jag har läst.![]()
Intressant, frågan är bara hur jag tar mig till t.ex. Chureito Pagoda från Tokyo? Fuji Express buss verkar gå, men har lite svårt att läsa japanska för att ta reda på hur och var jag bokar biljett etc. Andra tips på hur jag lättast tar mig ditt?Utflykt till Fuji Five Lakes?
Best cherry blossom spots in the Fuji Five Lake region (Fujigoko Hanami Spots)
Såg ut såhär i mitten av april förra året
Cherry Blossom Reports 2018 - Mount Fuji: Full Bloom
Intressant, frågan är bara hur jag tar mig till t.ex. Chureito Pagoda från Tokyo? Fuji Express buss verkar gå, men har lite svårt att läsa japanska för att ta reda på hur och var jag bokar biljett etc. Andra tips på hur jag lättast tar mig ditt?