Senaste nytt

Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

Om du söker på Star Alliance Lounge Finder och där anger LHR som avreseflygplats. Tryck sen på ”Filters”, där anger du att du flyger med SAS i Business. Då får du fram loungerna du ska ha tillgång till. Bland annat Air Canada Maple Leaf och SilverKris vet jag av egen erfarenhet. :)
Uppfattat. Funkar detta oavsett vilken flygplats jag är på?
”Flygplats-filter-business” = tillträde/ej tillträde som statuslös resande i SAS PLUS :rolleyes:

Kollade både *A lounge Finder och lounge Buddy. Kunde dock inte få fram vilken/vilka lounger jag har tillträde till på LHR som statuslös resande i SAS PLUS? :rolleyes:
(OBS! utesluter inte att jag söker dåligt/fel).
I Lounge Buddy; clicka på flygplanet uppe i hörnet -> add trip -> cerate trip -> namnge -> Add flight -> airline [SAS], Flight number [#], Date [#], Service Class [Premium Economy] -> Search -> välj rätt flight -> Done
Clicka på din skapade flight. Loungerna som du har tillgång till är markerade med blå ikon.

I Lounge Buddy; clicka på flygplanet uppe i hörnet -> add trip -> cerate trip -> namnge -> Add flight -> airline [SAS], Flight number [#], Date [#], Service Class [Premium Economy] -> Search -> välj rätt flight -> Done
Clicka på din skapade flight. Loungerna som du har tillgång till är markerade med blå ikon.
Hittar inget ”flygplan” på hemsidan, krävs det en app? :rolleyes:

Edit. Hittar inte ”add trip” heller :oops:

Reser som statuslös i SAS PLUS.
Enligt lounge Buddy har man på LIS tillgång till ANA Airport lounge men inte TAP:s lounge.

Testade också:
LHR och enligt lounge Buddy är det United, Lufthansa business samt Air Canada som gäller (ingen access till Silverkris).

AMS (bara för att, jag ska inte dit). Enligt lounge Buddy är det Aspire som gäller, inget tillträde till *A loungen.

Sas Plus intra-europa (dvs ej longhaul) är businessclass, och ger därmed tillgång till alla star alliance lounger på europeiska flygplatser (med undantag för guldlounger så som sas gold och lufthansa senator).

Jag kommer resa en del på Birmingham och har vad jag förstår inte fast track och lounge längre som EBD. Spelar det någon roll om biljetten (ekonomi) är med Lufthansa eller är det fel status ändå?

Toppen