Ska dit i maj, plus-biljett och silverstatus, får se om jag kommer in.
Förstod det men @Funcadelic nekades ju tillträde trots plus-biljett.Gäller det TAP:s lounge i Lissabon kommer du in. Tack vare SAS Plus, inte EBS.
Det stämmer - man ska ha tillträde med plusbiljett men jag fick av någon anledning inte komma in. SAS har dock ersatt mig. Återkoppla gärna när du varit där!Förstod det men @Funcadelic nekades ju tillträde trots plus-biljett.
Nån som har en link till en lista över vilka flygplatser som har (och inte har) lounge utomlands? Länken på första sidan i denna tråd verkar inte fungera längre.
Tack.
Bästa är väl att använda star alliance lounge finder?
Det går ju också bra att hitta rätt lounge med Lounge Buddy, genom att lägga in flightnummer, service class, status och datum. De lounger man har tillgång till är då grönmarkerade. Alla flygplatser har dock inte täckning.Amsterdam var väl sista anhalt med någon form av 3:e part som fanns kvar? Nu gäller väl "bara" de lounger OCH fast tracks som drivs av SAS själva eller Star Alliance och då är som @gjohansson skriver Star Alliance verktyget bästa. SAS själva verkar skicka trafik dit? (PS! Denna information tog 5 sekunder att hitta via Google. "Just saying")
Besök våra lounger – dra nytta av Wi-Fi, mat och dryck | SAS
Jag kollade på en populär destination som Palma.Swiss/Lufthansa/Brussels har access men inte SAS
Lounge Information - Star Alliance - Star Alliance
Nån som har en link till en lista över vilka flygplatser som har (och inte har) lounge utomlands? Länken på första sidan i denna tråd verkar inte fungera längre.
Tack.
Bästa är väl att använda star alliance lounge finder?
Det går ju också bra att hitta rätt lounge med Lounge Buddy, genom att lägga in flightnummer, service class, status och datum. De lounger man har tillgång till är då grönmarkerade. Alla flygplatser har dock inte täckning.
Om du söker på Star Alliance Lounge Finder och där anger LHR som avreseflygplats. Tryck sen på ”Filters”, där anger du att du flyger med SAS i Business. Då får du fram loungerna du ska ha tillgång till. Bland annat Air Canada Maple Leaf och SilverKris vet jag av egen erfarenhet.Kollade både *A lounge Finder och lounge Buddy. Kunde dock inte få fram vilken/vilka lounger jag har tillträde till på LHR som statuslös resande i SAS PLUS?![]()
(OBS! utesluter inte att jag söker dåligt/fel).