Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Gällde det Eurobonus MC?
Tog de även ut kontantuttagsavgift eller var det bara en tillsägelse?

De tog inte ut avgift utan sa bara till mig att man inte fick göra så. Gissar på att orsaken att de sa till är att deras system inte klarar att ta ut avgiften automatiskt om man gör så.

Jag tyckte det var bra att ta ut 500 kr och sen lämna kortet hemma och gå ut och ta en öl ju... ;)

Jag minns att förr så var det så att på många ställen behövde man ha kontanter för att köpa t ex Trisslotter. Men sedan många år räknas detta som vanligt köp, oavsett vilken kassa de använt. Det är iaf vad jag har upplevt.

Ännu en möjlighet att betala räkningar med kreditkort - dock går det inte med Amex ännu.

https://billhop.se/betala-rakningar-med-kreditkort

Fungerar inte med Diners (eller det gör det men man får inga poäng) och så räknas det som ett kontantuttag.
Betalade räkningar den vägen i maj juni någonting och det blev ett jävla liv på Diners. Nu har de dock dragit tillbaka kontantuttagsavgifterna
men samtidigt meddelat skriftligt att jag inte får använda mitt Dinerskort på betaltjänster på nätet.
Kortet är även spärrat för valutaköp eller för uttag i ATM.
Ännu inga poäng från Billhop heller... Ett råd. Avstå från Billhop...

Fungerar inte med Diners (eller det gör det men man får inga poäng) och så räknas det som ett kontantuttag.
Betalade räkningar den vägen i maj juni någonting och det blev ett jävla liv på Diners. Nu har de dock dragit tillbaka kontantuttagsavgifterna
men samtidigt meddelat skriftligt att jag inte får använda mitt Dinerskort på betaltjänster på nätet.
Kortet är även spärrat för valutaköp eller för uttag i ATM.
Ännu inga poäng från Billhop heller... Ett råd. Avstå från Billhop...
Tack för rådet, jag tyckte precis att det såg bra ut med Diners men nu vet man ju mera...

Jag kan inte tycka annat än att SEB är ganska jobbiga när de gnäller så mycket på det här... :eek:
Vad är problemet egentligen??? Denna möjlighet att betala på nätet finns ju i en del andra länder.
Men Sverige är ju fantastiskt har man ju fått lära sig sedan barnsben. :rolleyes:

Får man poäng på Betalo med BA Visa? Tycker mig bara läsa om alla problem med SEB i tråden :p

Svar ja, har använt Betalo med BA visa några gånger i våras och det gick bra, fick poäng. Dessutom var de ganska snabba på att svara när jag klagade på att man inte kunde betala P-böter med betalo :)
Det ska tydligen vara ordnat nu, men jag har sluppit få några på sistone så jag har inte haft anledning att prova.

Toppen