Nej, det räknas alltid enligt storcirkel från avreseort till ankomstort.Hur räknas miles, jag tänker nu när Thai har en alternativ rutt mot den vanliga, får man poäng för faktiskt flugna miles?
Ok, tack.Nej, det räknas alltid enligt storcirkel från avreseort till ankomstort.
Om du har fått poäng enligt du betalat för skulle jag inte göra något mer i alla fall.Jag hade en resa bokad i bokningsklass P som blev inställd, och blev sedan ombokad i klass C dagen efter. Jag fick Eurobonus-poäng för klass P såg jag nu - har jag någon som helst rätt att få poäng för klass C (som jag faktiskt flög), eller är det biljetten jag köpte som alltid gäller?
(Båda flygen var SAS)
Om du har fått poäng enligt du betalat för skulle jag inte göra något mer i alla fall.
Men du har troligtvis rätt till EU261/2004 ersättning för inställd flight om det nu inte var extraordinärt.
Är du säker på att den nya bokningsklassen blev C? Vad står det på boardingkortet? Med SAS står det ofta C, Y eller M åtföljt av en mindre bokstav, det är den mindre bokstaven som anger bokningsklassen och som styr antalet poäng du kan få. Den stora bokstaven är kabinklassen (”serviceklassen ombord”).Jag hade en resa bokad i bokningsklass P som blev inställd, och blev sedan ombokad i klass C dagen efter.
Hur menar du? Det normala är att flygningar, när de är i en bokningsklass som ger poäng, genererar baspoäng...Jag har fått baspoäng (EB) för HKT-BKk-ARN med Thai, hur går det ihop?
Jag har fått baspoäng (EB) för HKT-BKk-ARN med Thai, hur går det ihop?