Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

I de nya tabellerna med SAS så är ju vissa bokn klasser med på både lägsta (futtigahunfra poäng till Tokyo som exempel), men även med som 2400 poäng.

Om jag måste boka via företagsresebyrå syns ex bara L som klass. Baggage ingår.
Vad kan man anta att man tjänar?

I de nya tabellerna med SAS så är ju vissa bokn klasser med på både lägsta (futtigahunfra poäng till Tokyo som exempel), men även med som 2400 poäng.

Om jag måste boka via företagsresebyrå syns ex bara L som klass. Baggage ingår.
Vad kan man anta att man tjänar?
Om bagage ingår så innebär det att är det är en vanlig "Go" biljett, därför får du 2400p för klass L. Hade det varit "Go Light" så hade inte bagage ingått, och du blir det bara 240p :( Var dock uppmärksam på klass T & O som ger lägre intjäning även i "SAS Go" !!

Om bagage ingår så innebär det att är det är en vanlig "Go" biljett, därför får du 2400p för klass L. Hade det varit "Go Light" så hade inte bagage ingått, och du blir det bara 240p :( Var dock uppmärksam på klass T & O som ger lägre intjäning även i "SAS Go" !!
Tack. 2400 plus guld är ju ändå acceptabelt om plusgrade failar.

Det har ju varit många upprörda tankar kring den sänkta intjäningen med SAS till Eurobonus. Tänkte ge lite perspektiv med nedan bild. Båda flighterna ger 0p till Eurobonus så det var ingen idé att kreditera dit. Till gruppens egna program, M&M, gav de däremot 84 respektive hela 16 award miles.

SAS har i alla fall ingen bokningsklass som ger mindre än 100p till Eurobonus... ;)

mm.png

Stötte på en konstig grej precis när jag hjälpte farsan med att efterregistrera poäng på en TK-flight. På hans bokning står det T-klass (25%) men på hans boardingkort står det Y-klass (100%). Jag fyllde givetvis i Y-klass i formuläret men fick trots detta bara 25%. Någon som vet vad som har hänt här? Står det fel på boardingkortet eller har farsan fått för lite poäng?

Stötte på en konstig grej precis när jag hjälpte farsan med att efterregistrera poäng på en TK-flight. På hans bokning står det T-klass (25%) men på hans boardingkort står det Y-klass (100%). Jag fyllde givetvis i Y-klass i formuläret men fick trots detta bara 25%. Någon som vet vad som har hänt här? Står det fel på boardingkortet eller har farsan fått för lite poäng?

På boardingkort står ofta kabinklass, t ex C för Business eller Y för ekonomi.

Toppen