Senaste nytt

Dubbla poäng SAS Eurobonus Mastercard 15-17 mars, 2019

Tänk dock på att transaktionerna som ska flyttas via ”go back in time” inte får överstiga £1000, vilket det lätt blir från Billhop om man har samma datum på flera fakturor som då klumpas ihop.
Bra poäng. Därför bra att dela upp det över 14 dagar... Då skulle man i princip (har ej testat) kunna köra minst £14k (runt 170k SEK) på SAS MC/Billhop/Curve under kampanjen.

Har själv en stor faktura som jag eventuellt tänkte köra över i mindre "delbetalningar" som inte överstiger £1000 via Billhop, via Curve, via ett kort som inte är SAS MC. Därefter under kampanjen går jag tillbaka till samtliga betalningar i Cruve och lägger om dem på SAS MC, vilket då ger 30p per 100 istället för 20 på AmEx.

Stämmer detta eller har jag tänkt fel?

Finns det månne något sätt via Revolut man kan trigga utlandsköp á 40p/100 kr?

Gäller det även vanliga SAS Mastercard?
Syftar du på om denna kampanj även gäller vanliga SAS MC (ej premium)?

Det gjorde den i alla fall sist. Då tror jag dock hela kampanjen var formulerad på ett vis som gjorde det tydligt att det gällde båda korten. Nu ser jag bara att det gäller just premium, men kanske har de bara formulerat utskicket mer specifikt. Någon som har SAS MC (ej premium) borde kunna svara på om de fått kampanjen?

Under förra kampanjen passade jag på att byta upp mig från SAS MC till SAS MC Premium. Kortet nådde fram i tid och kampanjaktiveringen hängde med från det första kortet till det andra kortet.

Syftar du på om denna kampanj även gäller vanliga SAS MC (ej premium)?

Det gjorde den i alla fall sist. Då tror jag dock hela kampanjen var formulerad på ett vis som gjorde det tydligt att det gällde båda korten. Nu ser jag bara att det gäller just premium, men kanske har de bara formulerat utskicket mer specifikt. Någon som har SAS MC (ej premium) borde kunna svara på om de fått kampanjen?

Under förra kampanjen passade jag på att byta upp mig från SAS MC till SAS MC Premium. Kortet nådde fram i tid och kampanjaktiveringen hängde med från det första kortet till det andra kortet.
De gäller även vanliga vilket jag fortfarande har. Är bara att de formulerat kampanjen specifikt denna gång.

Bra poäng. Därför bra att dela upp det över 14 dagar... Då skulle man i princip (har ej testat) kunna köra minst £14k (runt 170k SEK) på SAS MC/Billhop/Curve under kampanjen.

Har själv en stor faktura som jag eventuellt tänkte köra över i mindre "delbetalningar" som inte överstiger £1000 via Billhop, via Curve, via ett kort som inte är SAS MC. Därefter under kampanjen går jag tillbaka till samtliga betalningar i Cruve och lägger om dem på SAS MC, vilket då ger 30p per 100 istället för 20 på AmEx.

Stämmer detta eller har jag tänkt fel?

Finns det månne något sätt via Revolut man kan trigga utlandsköp á 40p/100 kr?
Du kam välja att underliggande kort ska vara i utländsk valuta men det kostar mer än det smakar. 2% växling+sämre kurs (sas mc) för ynka 10p/100kr extra.

Jag är lite smått lost hur poängmaximering sker bäst. Har plöjt BC-trådar om Curve, Revolut, TW och denna.

Kan någon vänlig själ förklara den bästa kombon för att maximera uttaget under poänghelgen? Avser använda "back-in time" med Curve och har precis aktiverat Revolut.

Jag tänker att jag laddar på mitt Revolut från Curve (oklart vilket underliggande kort), använder Curve med Revolut som underliggande närmsta 2v, sedan flyttar alla transaktioner (inkl. Revolutladdningen) under dubbelpoänghelgen.

En tanke vore att ladda Revolut från Curve med SAS MC pointearner som underliggande och sedan flytta till huvudkortet. Men det kanske inte uppskattas av SAS MC att flytta mellan korten och kanske bryter man mot någon regel hos Curve genom att ha både huvudkortet och pointearner i Curve?

• Gilla
Reactions: JKS
Jag tänker att jag laddar på mitt Revolut från Curve
Varför ladda Revolut via Curve överhuvudtaget? Curve skickar ju vidare alla merchantkoder till det underliggande kortet, så SEB:s ”kontantuttagsgränser” som gäller vid normal laddning borde väl gälla även via Curve? Det känns som att det är smidigare att bara ladda direkt från SAS MC till Revolut.
Att köra via Curve på alla vanliga köp låter däremot som en bra plan i mina öron...

@ekf exakt, I utgångspunkten tror jag 24k gränsen aktiveras med GBIT. Blir onekligen intressant att testa runt den helgen med de olika möjligheter detta ger. Jag har stora förväntningar nu och körde in 30k extra redan igår på MC utan problem så beredd redan. ;)

Tänkte prova att betala prylar året ut i förskott också. T ex knalla in på SATS och betala avgiften året ut borde fungera? 30p/100sek istället för 0,0 på autogirot är ju Nice :cool:

• Gilla
Reactions: JKS
Toppen