Senaste nytt

Dubbla poäng SAS Eurobonus Mastercard 15-17 mars, 2019

Har inte heller fått någon e-post med länk.

Mailade och ringde sas EB och SAS onlineshop och informerade att jag inte fått någon inbjudan ang mars kampanj per Mail. Till svars; vi ser till att du får en inbjudan per Mail.

Har inte kommit idag, vi får se imorgon.
Sista anmälningsdag 7 mars.

Har inte heller fått någon e-post med länk.

Mailade och ringde sas EB och SAS onlineshop och informerade att jag inte fått någon inbjudan ang mars kampanj per Mail. Till svars; vi ser till att du får en inbjudan per Mail.

Har inte kommit idag, vi får se imorgon.
Sista anmälningsdag 7 mars.

Inte heller fått något mail, får försöka kontakta dem imorgon :)) detta måsta man ju nyttja!!

Du kan välja att underliggande kort ska vara i utländsk valuta men det kostar mer än det smakar. 2% växling+sämre kurs (sas mc) för ynka 10p/100kr extra.
Jag ska göra ett köp för ~400 USD och funderar på hur jag bör lägga upp det för att minimera kostnaden men maximera poängen:

Scenario 1:
  • Om jag köper idag och använder Curve + e.g. Revolut inställt på SEK som underliggande kort får jag Curves relativt fördelaktiga valutaväxlingskurs och ingen valutaväxlingsavgift. Kostnad ca ~3747 SEK. Om jag sedan flyttar köpet på fredagen den 15:e från Revolut till SAS MC Premium så måste SAS MC vara inställt på USD för att möjliggöra flytten? Då får jag betala SAS MCs valutaväxlingsavgift på 2% och får en sämre valutaväxlingskurs (~0.5%?). Kostnad ca ~3841 SEK. Jag tjänar 20p/100kr*2 = 1536p.
Scenario 2
  • Om köpet görs fredagen den 15:e med Curve + SAS MC inställt på SEK som underliggande kort får jag Curves relativt fördelaktiga valutaväxlingskurs och ingen valutaväxlingsavgift. Kostnad ca ~3747 SEK. Jag tjänar 15p/100kr*2 = 1124p.
De extra 412 poängen i scenario 1 kostar 94kr, dvs 22,7 öre/p. Då SAS säljer poäng för 20 öre/p är scenario 1 bortkastade pengar. Om SAS MC gav samma valutaväxlingskurs som Curve skulle det bli 18,5 öre/p vilket fortfarande är mer än de flesta är villiga att betala för poäng.

Har jag tänkt rätt? Missar jag något?

Du har väl tänkt fel i scenario 1. Om ditt revolut står i sek så debiteras du ju I sek där. När du sedan flyttar det till eb mc så är det fortfarande sek. Inte usd.

Så har jag förstått det. Och jag tolkar det som att det är just det som är poängen med valuta restriktionen hos curve - du ska inte kunna få en annan valutakurs genom flytten och på det sättet använda den som valuta spekulation. Därför kan du inte ändra underliggande valuta utan den kvarstår i sek.

Om du däremot har curve ställt i usd mot ditt revolut och låter revolut göra växlingen, så hamnar det I usd även på ditt mastercard efter flytten.

Ringde dom och insåg att jag hade visst inte ikryssat att jag ville ha erbjudanden per mail men ändrade det nu, dock sa dom att det va osäkert om jag skulle få ta del av denna kampanj :(
Vissa här inte verkar ha fått besked att de skickar mailet om man ber om det?

Toppen