Senaste nytt

Club Carlson Gold Elite

Nej det gäller inte bara europa.

När det gäller adresser så känner jag mig som en vandrare.. gångare.jpg Har fått börja skriva upp vilket kort som har vilken adress

Om du är sugen på en bra fisk restaurang kan jag reka Fish Market, har riktigt bra Sashimi

Tackar för tipsen! :)
Ska kollas upp! Tror vi gick förbi det ena idag.

Tyvärr blev det rätt så ont om tid att göra några större kulinariska expeditioner. Vi var ofta färdiga med dagen ganska så sent eller så hade vi bara en timme på oss att hinna äta innan nästa evenemang.
Grillen på våning 8 på Saga hotell hade tydligen blivit utnämnd till bästa restaurang 2010, men enda dagen vi hade möjlighet att äta där så var det fullbokat. Söndag eller måndag hade funkat men då höll de stängt.
Vi hittade en italiensk restaurang som hade god mat, så där blev det lunch två gånger. Pizzorna var riktigt fina med tunn och spröd botten.
Kollegorna tog pasta och någon soppa och tyckte det smakade bra.
Var på SushiSamba, som är en slags fusion mellan det japanska och sydamerikanska. Åt en god "Surf & Turf roll" med tempura där. Svängig sambamusik spelades...
Sista kvällen åt jag på Caruso, för att min kollega rekommenderade den och för att jag visste var det låg och behövde inte promenera mer än nödvändigt i efterdyningarna av orkanen som svept in under natten.
Åt en trerätters (hummersoppa, pepparstek och kokosglass) med en flaska rött samt kaffe och konjak - alltsammans för ca 900 SEK.

Nu återstår då jobbet att reda ut vilka poäng jag ska ha för nätterna i Stockholm och Reykjavik...
Har fått lite poäng från Radisson Saga, men långt ifrån allt.
De har gett poäng för barköpen den sista kvällen samt rumspoäng för några nätter som jag inte kan reda ut vilka det är.
Jag betalade för mig och en kollega med mitt CC-nummer registrerat på bägge räkningarna. All mat gick på en och samma räkning.
Rummen betalades med mitt företagskort och maten mm med mitt eget AmEx.
Kontosaldot på CC-sidan visar övernattning 9-10 sep. Dock så stämmer inte poängsumman för att jag bara skulle fått för den natten.
Får se om det dyker upp något mer...

Från Park Inn 4-5 sep har det inte dykt upp några poäng alls ännu. Betalade även där för mig och en kollega (på samma räkning denna gång).

Ha! Där kom alla mina poäng från Reykjavik in på kontot - totalt 50.215!
Snajdigt! Jag trodde det skulle bli en enda röra med 3 separata bokningar för mig och två för kollegan. Iofs var hans båda bokningar gemensamma med mina första två.
Fick iaf bokningsbonus för tre bokningar precis så som de var gjorda, trots att de las upp på samma faktura.
Då är det bara att vänta på Park Inn, ARN... :rolleyes:

Försökte matcha Hilton Gold mot Carlsson Gold men dom ville bara matcha mot Silver Elite.. så lär inte använda Carlsson i framtiden såvida man inte lyckas matcha mot deras Gold.
Hur lyckades ni matcha mot Gold? Brutalt mycket fjäsk:confused:

Hur länge gäller statusen?
Behöver det inte just nu, tjänar jag något på att vänta med att begära status match till januari 2013?

Någon som testat CARLSONF på Svalbard?

Försökte gräva fram min mailkorrespondens, men hittade den inte. Minns jag rätt matchade jag i början på året och statusen är giltig t o m mars 2013. Spontant känns det som det är bättre att vänta till jan 2013, eftersom man inte vet hur länge statusen kommer att gälla om du matchar nu.

Har ångest över kommande bokningar nästa år när jag blivit av med min status. Kan jag lägga in sambons kort i bokningarna för att utnyttja hennes (silver)status och hoppas på uppgraderingar?

Tack!

Har ångest över kommande bokningar nästa år när jag blivit av med min status. Kan jag lägga in sambons kort i bokningarna för att utnyttja hennes (silver)status och hoppas på uppgraderingar?

Tack!
Skaffa ett Accor platinum å matcha så får du guld (fast vet inte om det går att göra på gamla konton). Om det inte går att göra på ditt konto kan du ju göra det på frugans och sedan boka rummen i ert namn?

Toppen