Senaste nytt

Club Carlson Gold Elite

I Radisson Blu Royal Helsingfors igen... Som standard fick jag upgrade men också 2 st drink biljetter till Lobby Baren. Såg att CC har ändrat lite layout på deras medlemssida. Jag gillar denna förbättring. :) Stämmer det att med 30 vistelser får jag Concierge status?

2012-09-25 18-44-48.png

PS: Förra veckans vistelse är inte registrerad så 2 nätter och 1 vistelse saknar för siffror ovanför.

I Radisson Blu Royal Helsingfors igen... Som standard fick jag upgrade men också 2 st drink biljetter till Lobby Baren. Såg att CC har ändrat lite layout på deras medlemssida. Jag gillar denna förbättring. :) Stämmer det att med 30 vistelser får jag Concierge status?

Visa bifogad bild 9888

PS: Förra veckans vistelse är inte registrerad så 2 nätter och 1 vistelse saknar för siffror ovanför.

jo, 30 vistelser ger Concierge. Men ha inte för höga förväntningar. På basen av mina egna erfarenheter som Concierge och andras erfarenheter av Gold, så är det ingen praktisk skillnad inom Norden då de flesta priserna ändå inkluderar frukost.

Iochmed ändringarna på CC. Har deras poäng slutat att förfalla!? Förut när jag gick in på mitt konto så var det klart och tydligt när delar av mina poäng skulle gå ut. Nu kan jag itne hitta sådan info någonstans.

Hittade svaret: "No, Gold Points® do not have an expiration date as long as your account remains active by earning or redeeming within a 24 month period."

Så bara genom att tjäna ett par 100p. från att titta på någon plojgrej på deras websida tidigare så är nu mina 100k poäng säkra i två år till. Hepp! Jag har sagt det för och har sagt det igen men CC är utan tvekan det mest generösa lojalitetsprogrammet!

Last edited:
Iochmed ändringarna på CC. Har deras poäng slutat att förfalla!? Förut när jag gick in på mitt konto så var det klart och tydligt när delar av mina poäng skulel gå ut. Nu kan jag itne hitta sådan info någonstans.

Va? Jag har aldrig sett något om att mina poäng skulle förfalla.

Om det finns en sak man kan beklaga sig över CC så är det att deras reward space utöver standardrum är tämligne begränsad. I 9 fall av 10 så finns bara standard Award rum tillgängliga och det finns ingen mekanism likt på t.ex. marriott att lägga till ytterligare poäng för uppgraderingar.

Om det finns en sak man kan beklaga sig över CC så är det att deras reward space utöver standardrum är tämligne begränsad. I 9 fall av 10 så finns bara standard Award rum tillgängliga och det finns ingen mekanism likt på t.ex. marriott att lägga till ytterligare poäng för uppgraderingar.

Bodde fem reward nätter på Park Palza Sukhumvit Soi 18 i BKK i förra veckan, hade bokat vanligt snikrum men blev uppgraderad till deras bästa rum utan att jag ens frågat.

Av alla mina nätter i CC sedan jag tack var BC fixade guld har jag bara blivit utan upgrade en enda gång. Är helnöjd so far.

Ser även att CC kör en kampanj med 50% bonus om man köper poäng. Den är inte lika förmånlig som US-airwys, men räknar man på att man växlar in poängen om block på 100 000 p, ger 18 000 miles till de flesta FFP som är med, exklusive SAS, så landar man på ca 25:50$ per 1000 mile. US är 17:50 vid rean och 35:00 normalpris, exklusive tillkommande avgifter. Kampanjen är i alla fall betydligt bättre än motsvarande hos Priority club, om man ska växla in till miles.

Köper man max blir det knappt 11 000 miles (när man växlar in 100 000 p) till de flesta av de 20 FFP som ingår. Kan ju vara ett sätt att komma åt AHO's favorit: 40 000 AAdvantage miles för en enkel i F mellan Europa och Mellanöstern/Indisk sub-kontinent.

Toppen