Senaste nytt

Singapore Airlines First Class nu bokningsbart med EuroBonus (2018-02-27)

Säkert någon som svarat tidigare men hittar inte vid sök. När jag går in på bokningen på Singapore Airlines hemsida kan jag inte göra några matval med hänvisning till att det bokats någon annanstans. Vet någon hur man ser val för Book The Cook? Vet att det inte gäller för benet CPH-SIN men SIN-TPE borde väl funka? Resan är i augusti. Är kanske för tidigt ute?

Säkert någon som svarat tidigare men hittar inte vid sök. När jag går in på bokningen på Singapore Airlines hemsida kan jag inte göra några matval med hänvisning till att det bokats någon annanstans. Vet någon hur man ser val för Book The Cook? Vet att det inte gäller för benet CPH-SIN men SIN-TPE borde väl funka? Resan är i augusti. Är kanske för tidigt ute?

Du ar for tidigt ute for Book the Cook. Jag kan se mina val for en resa jag har tredje veckan i junis sedan forra veckan, sa verkar vara runt 5 manader (har last 3 har tidigare).

ca 3 månader innan går det att boka. Pratade med skandinaviska kundtjänst tidigare i annat ärende och då upplyste de om att biljetter bokade genom SAS (117-stock biljettnummer ) ibland inte funkar att välja mat online, då kan man ringa kundtjänst så fixar de. Vet inte om detta är nytt, reste på en bonus biljett förra året med SQ i F från SIN och då gick det att välja från kocken trots SK 117-biljett.
Felet kanske bara gäller de som bokat codeshare via SAS hemsida.

Själva layouten på sidan när man ska boka Book the cook är lite yxig. Även om du tror att du klickat dig in på ex sträckan SIN-TPE så hamnar man alltid högst upp på första segementet i bokningen. Varje. Jäkla. Gång. (I mitt fall ARN-CPH när jag egentligen skulle boka mat för tredje benet SIN-AKL) Det är lätt att man inte ser det om man är ovan vid SQs sajt.

Såg precis att jag kommer flyga nya A380 från Singapore till Tokyo istället för 787 båda vägar, vilket såklart är helt underbart då det är mitt favoritflyg. Dock är vi "bara" inbokade i deras business, vet ni om någon har lyckats boka deras Suites med Eurobonus då det är intra-asien? Får väl ringa Tallinn på måndag och dubbelchecka men om någon sett en sån bokning?

Såg precis att jag kommer flyga nya A380 från Singapore till Tokyo istället för 787 båda vägar, vilket såklart är helt underbart då det är mitt favoritflyg. Dock är vi "bara" inbokade i deras business, vet ni om någon har lyckats boka deras Suites med Eurobonus då det är intra-asien? Får väl ringa Tallinn på måndag och dubbelchecka men om någon sett en sån bokning?
Spännande , hoppas du lyckas med det!

Toppen