Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

För att få tag på award resor måste man ju oftast vara tidigt ute och boka direkt när dessa släpps, vilket gör att man måste boka utresan först som en om enkelbiljett och sedan hemresan som en till enkelbiljett när dessa platser släppts. Jag hade fått för mig att det inte skulle vara några problem att boka om två enkelresor till en roundtrip för att slippa 20% tillägget om man ringde SAS supporten, men de hävdade bestämt att det inte gick att göra och att man i så fall var tvungen att chansa på att avboka och hoppas att award biljetterna åkte tillbaka till inventory så att man kunde boka om till en roundtrip biljett. Någon här som vet om det bara var en ohjälpsam supportagent man hamnat hos eller om det är deras policy?
Nej, du kan inte slå ihop två bokade enkelresor. Det du kan göra är att först boka en enkelresa, och sedan när det andra riktningen visar tillgänglighet så _ändrar_ man den enkelresan till en tur/retur.
 

emj84

Medlem
Skall boka en award för 2 vuxna och 1 barn. Detta är ju ej möjligt att kombinera med 2-4-1 voucher på SAS hemsida eftersom det är 3 personer. Men om man ringer Tallinn har jag förstått det tillkommer service avgift på 450kr per biljett, vilket jag såklart vill undvika. Finns det något sätt att komma runt detta?

Hade det varit tre vuxna kunde jag ju gjort två bokningar man kan inte låta dottern vara på egen bokning heller ju
 

Abbs

Medlem
Skall boka en award för 2 vuxna och 1 barn. Detta är ju ej möjligt att kombinera med 2-4-1 voucher på SAS hemsida eftersom det är 3 personer. Men om man ringer Tallinn har jag förstått det tillkommer service avgift på 450kr per biljett, vilket jag såklart vill undvika. Finns det något sätt att komma runt detta?

Hade det varit tre vuxna kunde jag ju gjort två bokningar man kan inte låta dottern vara på egen bokning heller ju
Boka en vuxen+barn och sedan en vuxen?
 

Tonton

Medlem
Har nån lyckats få SAS vanliga helg team att ändra 2-4-1 award nyligen?

Yes, senaste igår eftermiddag! Det gäller att ha tur i kundtjänstlotteriet.

Skall boka en award för 2 vuxna och 1 barn. Detta är ju ej möjligt att kombinera med 2-4-1 voucher på SAS hemsida eftersom det är 3 personer. Men om man ringer Tallinn har jag förstått det tillkommer service avgift på 450kr per biljett, vilket jag såklart vill undvika. Finns det något sätt att komma runt detta?

Hade det varit tre vuxna kunde jag ju gjort två bokningar man kan inte låta dottern vara på egen bokning heller ju

Det tillkommer ingen serviceavgift. Denna är redan inbakad i priset. Skulle de vilja ta ut någon extraavgift så säger du bara att du inte kunde boka online, pga mer än två personer i bokningen - detta har dock aldrig skett mig tidigare. Ringde in senast igår och bokade syrrans familj med flera barn utan att det tillkom några avgifter.
 

emj84

Medlem
Yes, senaste igår eftermiddag! Det gäller att ha tur i kundtjänstlotteriet.



Det tillkommer ingen serviceavgift. Denna är redan inbakad i priset. Skulle de vilja ta ut någon extraavgift så säger du bara att du inte kunde boka online, pga mer än två personer i bokningen - detta har dock aldrig skett mig tidigare. Ringde in senast igår och bokade syrrans familj med flera barn utan att det tillkom några avgifter.
Alright, ringer till Tallinn på måndag och använder den argumentationen. Tack
 

Tonton

Medlem
Det tillkommer väl "alltid" avgift???? ("Alltid" => Kanske med undantag för Diamond?)

Nja, det beror på.
Jag är diamond och har aldrig fått betala en avgift. Så det kanske stämmer.

Min syster är EBB och Igår ringde jag in med hennes information för att göra en bokning. Först fick jag hjärnsläpp och ringde vanliga kundtjänst. De ville de ha en avgift på 375kr/pp. Jag nämnde då att det inte gick att boka online, vilket resulterade att de bort den avgiften.
Sedan så kom jag på att det var ju en 2-4-1-resa jag skulle boka, så jag la på och ringde till Tallinn istället. Tallin försökte inte ut några avgifter alls.
 

Vindpilen

Medlem
Nja, det beror på.
Jag är diamond och har aldrig fått betala en avgift. Så det kanske stämmer.

Min syster är EBB och Igår ringde jag in med hennes information för att göra en bokning. Först fick jag hjärnsläpp och ringde vanliga kundtjänst. De ville de ha en avgift på 375kr/pp. Jag nämnde då att det inte gick att boka online, vilket resulterade att de bort den avgiften.
Sedan så kom jag på att det var ju en 2-4-1-resa jag skulle boka, så jag la på och ringde till Tallinn istället. Tallin försökte inte ut några avgifter alls.
Det är en bokningsavgift på 450kr per person om du bokar en award. Den blir sen inbakad i priset du betalar.

Avbokar du efter 24h får du inte tillbaka denna avgift.

Gäller oavsett status och ska stå specificerad i bokningsbekräftelsen.
 

Tonton

Medlem
Det är en bokningsavgift på 450kr per person om du bokar en award. Den blir sen inbakad i priset du betalar.

Avbokar du efter 24h får du inte tillbaka denna avgift.

Gäller oavsett status och ska stå specificerad i bokningsbekräftelsen.

Ja, allting det du skriver stämmer - men det är inte den avgiften jag skriver om.

Ringer en statuslös(eller iaf ej EBD) in och vill boka en resa med SAS kundtjänst så vill de ha 375kr/pp i avgift, för vad jag antar är att det görs en telefonbokning.
 
Toppen