Senaste nytt

Hotelltips i Rio de Janeiro?

Har bott på JW Marriott, Pestana och Tulip på Copacabana, Pestana var väl mest prisvärt av de tre, inget av dem någon riktig höjdare men tulip hade jag kunnat vara utan.

Skakar liv i en gammal tråd istället för att göra en ny.

Jag bokade nästa vinters semester i Rio över jul och nyår. När jag tittar på hotels.com efter hotell så ser det mesta fullbokat ut, vilket leder till ett par frågor:

1. Är det troligt att det faktiskt är fullbokat?

2. Finns det ngn bokningssida som ger bättre resultat än den jag tittade på?

Jag bokade nästa vinters semester i Rio över jul och nyår. När jag tittar på hotels.com efter hotell så ser det mesta fullbokat ut, vilket leder till ett par frågor:

Nyår har samma tryck som karnevalen med priser därefter så det är inte omöjligt. Testa att söka på datum fram till någon dag innan nyår.

Extremt tryck på hotellrum under nyårsafton i Rio!

Det finns ledigt hos Trivago.se om man vill boka där. Hittade följande vid en snabb koll:

upload_2019-2-15_10-35-44.png

Väcker liv i denna tråd igen! Vi ska besöka Rio kring julafton och 4-5 dagar framåt. Jag tycker att priserna ser bra ut, många fina hotell för kring tusenlappen och det är däromkring budget ligger.

Windsor verkar vara en stor kedja i Rio. Kollar på tex Windsor Excelsior copacabana som har en fin pool med uriskt över stranden. Windsor Palace Copacabana har helt okej pool men fördelen att rummen har balkong.

Andra tankar? Hilton ligger ganska dyrt till och lockar mest eftersom jag är HHG och kanske blir uppgraderad till lounge etc.

Trevligare mer söder ut mot Ipanema, men det är min personliga smak :)
Se till att ha utsikt mot havet. Och det kan vara skönt med ett pentry så man kn fixa lite eget käk.
Är det dyrt att äta på resturang i Rio eller varför skulle man vilja fixa sin egna mat i ett pentry?
Har aldrig varit i Brasilien så har dålig koll på prisbilden.

Toppen