Senaste nytt

Hotelltips i Rio de Janeiro?

Tack för bra rekommendation på hotell. Porto Bay på Copacabana har allt, bra läge, bra rum, pool på toppen med bra mat, bra service rätt igenom, solstolar på stranden med barservice, frukost med bra utbud. REKOMMENDERAS VARMT.

• Gilla
Reactions: Gus
Tack för bra rekommendation på hotell. Porto Bay på Copacabana har allt, bra läge, bra rum, pool på toppen med bra mat, bra service rätt igenom, solstolar på stranden med barservice, frukost med bra utbud. REKOMMENDERAS VARMT.

Härligt att höra du uppskattade Porto Bay, håller med dig på alla punkter, alltid kul att kunna vara till hjälp med en rekommendation! :)

Om du menar airport shuttle så bokade jag via hotellet BRL110:- till hotellet och BRL82:- till flygplatsen. Smidigt o säkert, jag har inget i Rio att jämföra med men jag tycket det var ok.

Vad fick Du för svar eller hur gjorde Du?

Om du menar airport shuttle så bokade jag via hotellet BRL110:- till hotellet och BRL82:- till flygplatsen. Smidigt o säkert, jag har inget i Rio att jämföra med men jag tycket det var ok.

Vi hade en local i Rio som bokade taxi till oss, om jag inte missminner mig tror jag att det kostade ca 75 BRL så kan man få det priset från hotellet hade jag kört på det utan att blinka.

Hoppas du inte hamnade i samma eländiga bilköer till flygplatsen som vi. Hade läst på förhand att det kunde vara kraftiga köer så vi tog taxi i mycket god tid före, trots det fick vi stressa för att hinna med planet. Utan trafik tror jag resan kunde ta en halvtimme, normalt ca 1-1½ timme, men för oss ca 2 timmar.

Bara ett tips, kolla upp vilken tid som är lämplig att åka och var i god tid!

Resan från/till flygplatsen tog ca 1,5h och visst var det köer men det rörde på sig hela tiden. Men det är lång tid för att åka 2,5mil. Vi åkte från hotellet 4h innan avresa. *A Lounchen var ingen höjdare klent utbud på både dryck och ätbart. 2012-09-18 18.46.36.jpg2012-09-18 19.03.59.jpg2012-09-18 19.04.10.jpg

• Gilla
Reactions: Gus
Lyfter denna tråd för rekommendation av hotell i Rio. Är det Porto Bay som man skall boka eller har någon annan ett bra förslag? Ska dit med tjejen på semester så lite sol & bad samt nära bra restauranger hade vart toppen.

Toppen