Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

danielhog

Medlem
Jag har försökt få mitt guld-kort sen oktober. Beställt om det säkert fyra gånger. Nu vet jag var de tog vägen...

Samma här!!! Trodde jag var ensam.

Jag har gjort samma sak under en tid och bara fått bagagetaggar. Så för någon vecka sen gjorde jag ett sista försök innan jag tänkte maila supporten manuellt. Då dök det äntligen upp, ännu ett kuvert med dom där jävla bagagetaggarna! Började författa ett mail samtidigt som jag skulle slänga kuvertet. Sen såg jag på pappret bakom, eller om det var på baksidan, mitt efterlängtade eurobonuskort. Så nu lever jag i ovisshet om jag råkat kasta det tre gånger och är korkad eller om SAS inte skickat med kortet...

Slutsats, testa igen och leta igenom ordentligt :)
 

FilipJ

Medlem
Oklart om det är jag som är ute och cyklar - men efter två veckor efter EBG-kvalificering har jag varken fått mail eller nytt EB-kort av SAS. SEB skickade nytt mastercard på under en vecka. Borde jag sluta vänta?
 
Oklart om det är jag som är ute och cyklar - men efter två veckor efter EBG-kvalificering har jag varken fått mail eller nytt EB-kort av SAS. SEB skickade nytt mastercard på under en vecka. Borde jag sluta vänta?

Är det SAS kortet utan chip du tänker på, så får du gå in på din sida och beställa det själv.
 

KalleSus

Medlem
Oklart om det är jag som är ute och cyklar - men efter två veckor efter EBG-kvalificering har jag varken fått mail eller nytt EB-kort av SAS. SEB skickade nytt mastercard på under en vecka. Borde jag sluta vänta?
Jag antar att ditt kort i SAS-appen är ändrat till ett guldkort? Det räcker i de flesta fall, och som nämnts här ovan; vill du ha ett fysiskt kort måste du beställa det själv.
 

LarsCph

Medlem
Oklart om det är jag som är ute och cyklar - men efter två veckor efter EBG-kvalificering har jag varken fått mail eller nytt EB-kort av SAS. SEB skickade nytt mastercard på under en vecka. Borde jag sluta vänta?

Når man har et fysisk EBG branded SAS Eurobonus Mastercard - findes der så nogen steder hvor man har brug for et SAS EGB kort?
 

RickardG

Medlem
Jag bokade en SAS Go Pro och betalade med en kombination av pengar och poäng.

Ett par veckor senare är det dags att avboka.

Första svaret från kundtjänst är att endast skatter och avgifter betalas tillbaka på Go-biljetter. Efter påpekande och en del knappande får jag besked att kundservice inte kan se i sitt system om det är Light, Smart eller Pro utan systemet ”föreslår” att endast betala tillbaka skatter och avgifter om inte agenten själv aktivt ändrar det.

Några dagar senare ser jag återbetalning av pengarna, men poängen är inte tillbaka. Jag ringer igen. Får då besked att när en biljett bokad med kombination poäng/pengar avbokas, får man bara tillbaka pengarna och inte poängen. Jag påpekar att det är fel och får efter en stunds väntan och konsultation med kollegor ett nytt besked. Poängen betalas tillbaka, men i mitt fall har poängen gått ut så det är därför jag inte får tillbaka dem. Jag gör mitt yttersta för att behärska mig och så lugnt jag kan förklarar att det inte stämmer, inga av mina poäng är äldre än högst 2 år. Ny väntan, nytt besked. Poängen ”ser ut att vara för gamla” när de ska läggas tillbaka i systemet och agenten behöver manuellt sätta ett utgångsdatum på dem innan de kan krediteras kontot.

Suck.
 
Toppen