Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Hur svårt ska det vara? Är bokad i Business och fick precis detta sms.
Screenshot_20190214-184227_Messages.jpg

SAS verkar tro att jag gillar plus då de allt som oftast försöker nedgradera mig dit...

Hur svårt ska det vara? Är bokad i Business och fick precis detta sms.
Visa bifogad bild 86760

SAS verkar tro att jag gillar plus då de allt som oftast försöker nedgradera mig dit...

Poängkostnaden för att uppgradera från Plus till Business på flygplatsen är ju 35k, så om man du flyttar åt andra hållet så borde man få 35k tillbaka. Om man har bokat resan som award med FlyPremium för total 60k och istället väljer att flyga Plus i båda riktningarna och få tillbaka totalt 70k så blir det ju en rätt så bra deal.

Poängkostnaden för att uppgradera från Plus till Business på flygplatsen är ju 35k, så om man du flyttar åt andra hållet så borde man få 35k tillbaka. Om man har bokat resan som award med FlyPremium för total 60k och istället väljer att flyga Plus i båda riktningarna och få tillbaka totalt 70k så blir det ju en rätt så bra deal.
Men då blir jag utan löjrom och mikkeller...

Jag bokade en SAS Go Pro och betalade med en kombination av pengar och poäng.

Ett par veckor senare är det dags att avboka.

Första svaret från kundtjänst är att endast skatter och avgifter betalas tillbaka på Go-biljetter. Efter påpekande och en del knappande får jag besked att kundservice inte kan se i sitt system om det är Light, Smart eller Pro utan systemet ”föreslår” att endast betala tillbaka skatter och avgifter om inte agenten själv aktivt ändrar det.

Några dagar senare ser jag återbetalning av pengarna, men poängen är inte tillbaka. Jag ringer igen. Får då besked att när en biljett bokad med kombination poäng/pengar avbokas, får man bara tillbaka pengarna och inte poängen. Jag påpekar att det är fel och får efter en stunds väntan och konsultation med kollegor ett nytt besked. Poängen betalas tillbaka, men i mitt fall har poängen gått ut så det är därför jag inte får tillbaka dem. Jag gör mitt yttersta för att behärska mig och så lugnt jag kan förklarar att det inte stämmer, inga av mina poäng är äldre än högst 2 år. Ny väntan, nytt besked. Poängen ”ser ut att vara för gamla” när de ska läggas tillbaka i systemet och agenten behöver manuellt sätta ett utgångsdatum på dem innan de kan krediteras kontot.

Suck.

Låter som du fick prata med en förvirrad agent bara! Kundservice kan se om det är Light, Smart eller Pro.
Intercont H/M/E-klass är refundable, tkt refundable = poäng refundable.
Poäng som passerat utgångsdatum ställs normal inte tillbaka, men EB hade väl sin anledning att göra rätt i ditt fall :)

Vet såklart inte varför men ja, farebasis kan bekräfta att det iaf stämmer
K/L/T go / light blir ju eco / ght, så det är inget misstag från hemsidan!

Kanske har med förändringarna som gjordes för Light till USA o göra, på något vis.

Toppen