Senaste nytt

Inställda plan - bara sitta och invänta information?

Jixxe

Medlem
Ett av mina plan blev inställda och online supporten sa att jag kommer få mer information om ombokning. Är det bara sitta och invänta information? Har försökt ringa in för att ordna nya biljetter, men har suttit i telefonkön i över 1h...

Ett av mina plan blev inställda och online supporten sa att jag kommer få mer information om ombokning. Är det bara sitta och invänta information? Har försökt ringa in för att ordna nya biljetter, men har suttit i telefonkön i över 1h...
Försök att hitta alternativ själv så att du kan föreslå någonting till agenten då du väl får tag på dom. Det är alltid bra att vara proaktiv även om det alltid är flygbolagets ansvar att boka om! Stanna kvar i kön om du har möjlighet tycker jag.

Om detta är SAS och Arlanda så verkar det finnas nya rutiner där alla IRROps hanteras av back Office och Service Desken kan inte röra PNR medan detta pågår. Så fick jag det berättat i september

Alltid bättre att agera än reagera (även om det innebär 1-3 timmar i telefonkö).

Edit. Instämmer med @aldrighemma , kolla upp några alternativ som känns rimliga för dig och presentera, kan i slutändan även underlätta för personen i andra ändan samt skynda på processen.

Hade varit intressant att mötas i rätten gällande claim för det.

Jag menar.. Snö. Mycket snö. I februari. I Sverige. Ja? Borde vara allt annat än utom kontroll tycker jag.
Håller verkligen med.

Jag körde själv flygfälts-snöröjning i lumpen, och om vi kunde hålla Malmens bana 01/19 snöfri med 3 st 5,5-meters plogar plus tillkopplade sop-/blåsmaskiner, ska väl Swedavia kunna hålla Arlanda rullande med sina resurser?

Jag vet, stor skillnad, men ändå...
Det är skandal att det är så störnings-känsligt på en av nordens största flygplatser.

Toppen