Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: Lufthansa, South African Airways, SAS
Kabinklass: Business, Economy (FRA-CPH)
Avreseort: Köpenhamn
Destination: Kapstaden
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&Retur
Antal poäng (per person): 82.500 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 1.700 kr
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Mars 2019
Bokad: Januari 2019

map

Fick så äntligen bli en resa till Kapstaden som så länge varit på min bucket list. Får även testa på drottningen 747-8 i upper deck med LH.
Har någon av er lyckats få till en FC på den sträckan? Supporten i Tallinn meddelade att det var ytterst sällsynt att någon lyckats med det.

Någon som har ett alternativ på hemresa, för att undvika South Africans ganska utgångna kabin i deras A340-600?

FC?
Vilka datum är det mer exakt för att kunna hitta alternativ?

Uppdaterad bokning med anslutningsflyg och ny destination. Det blir julfirande på Guam i år. Rolig sweet spot som hamnat i Sydostasienzonen trots att alla närliggande öar räknas till Pacific.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SK, LH, OZ, OZ, UA
Kabinklass: Plus, Economy, First, Business, Economy
Avreseort: ARN
Destination: GUM
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel just nu
Antal poäng (per person): 112 500
Skatter&avgifter (per person): 1790
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): December 2019
Bokad: Januari 2019

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Kul! Guam var klart grymt tycker jag!
Läs gärna min reserapport för tips:
Sommarresa till Guam – Saipan – Palau | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Håll dessutom koll på UA, det är inte alls ovanligt att de släpper C från olika destinationer i Japan till Guam. Vi åkte alla 4 i C NRT-GUM och jag har kollat och det dyker ofta upp C-platser från NGO och KIX.

Kul! Guam var klart grymt tycker jag!
Läs gärna min reserapport för tips:
Sommarresa till Guam – Saipan – Palau | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Håll dessutom koll på UA, det är inte alls ovanligt att de släpper C från olika destinationer i Japan till Guam. Vi åkte alla 4 i C NRT-GUM och jag har kollat och det dyker ofta upp C-platser från NGO och KIX.

Redan läst (två gånger)!

Fick du betala Pacific-pris för hemresan från ROR?

arn-muc-sfo-sea-sfo-cph-arn

Jag hade ursprungligen en FlyPremium SAS Business T/R till San Francisco med tanke på köpebiljett till Seattle, och var så nöjd med det att jag glömde kolla upp om Lufthansa First öppnade sig. Såg av en slump att MUC-SFO fanns 8 dagar innan, så jag knep den, och lade till anslutningarna i genomgående bokning (tyvärr dock bara United Economy).

En dag senare öppnade sig Lufthansa First på returdatumet LAX-MUC. Strålande, tänkte jag, men Tallin kunde inte se platsen trots att United, ANA och ExpertFlyer visade tillgänglighet. Någon HUACA senare så visade det sig att Tallin faktiskt kunde se den, men bara om min bokning inte var öppen. Jag har sett liknande förut, fast då med en avgång med Singapore Airlines. Den gången gjorde jag en annan ändring (bytte till Lufthansa First på ett annat segment, och i samma veva kunde jag då boka min önskade avgång).

En agent trodde att detta berodde på att Lufthansas tillgänglighet var avhängigt att avreseorten på returen skulle vara LAX, och att det var eftersom jag ville starta returen från Seattle som det inte gick. En annan agent sa att hans erfarenhet var att Lufthansa ibland vill att deras First-platser måste bokas först. Han provade att ta bort min retur (utan att spara bokningen) och börja som en open jaw från LAX, men det hjälpte inte. Varken jag eller han ville försöka spara bokningen utan retur, så vi vet inte om det hade funkat. Idag är platsen borta ändå.

Vad har ni för teorier, spekulationer och erfarenheter av dylika händelser? Det måste ju ändå vara rätt vanligt att ha en bokning med turen med LH F och sedan försöka lägga till returen när den väl släpps.

• Gilla
Reactions: Gus
Vad har ni för teorier, spekulationer och erfarenheter av dylika händelser? Det måste ju ändå vara rätt vanligt att ha en bokning med turen med Lufthansa F och sedan försöka lägga till returen när den väl släpps.

Jag har varit med om på Swiss att PVG-ZRH inte syntes om man först bokade in anslutningen BKK-PVG med Thai. Agenten lade då först in PVG-ZRH-ARN, och sedan lade till BKK-PVG då gick det fint.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Thai
Kabinklass: Business
Avreseort: Arlanda
Destination: Auckland
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): ca 320 000 plus 2 st Amex- 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 1670 inkl serviceavgifter osv osv
Antal resenärer: 3
När (avresans tidpunkt): 6 Juli 2019 - 30 Juli 2019
Bokad: 2019-02-06

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Vår första bonusresa och vår första resa i business. Sjukt nöjd att jag hittade resan (Tallin hittade inte först). Hade aldrig lyckats fixa poäng och bokning osv utan att ha blivit inspirerad av det här forumet :)

Det blir en resa till några av våra favoritresmål (Moorea och Bora Bora). Dessa biljetter bokar vi separat.

Blir kostnaden 320 000 poäng per person efter 2 voucher eller är det totala kostnaden?

Tänkte se om någon har erfarenhet av att flyga LH F från FRA till BOG, på awardfares så ser det ut att finnas lediga platser mest hela tiden. Om man ringer Tallinn nån dag innan avfärd så borde det väl fungera?
Ska man sen inte vara där mer än typ 1 vecka så borde det ju gå att ordna F bokning hem också.
Sen på plats, är det nån som har erfarenhet om vad man inte vill missa i Colombia?

Toppen