Senaste nytt

Eventuell tidigare leverans av A350 till SAS?

Är detta så kallade "influencers"?
Man kan kalla de det men vi får ju inte betalt för att komma och göra video. Det är mer att vi får flyga med gratis på ett sådant här event och gör reklam för bolaget.

Kolla den youtube kanalen jag kör med 2 österrikiska polare. Vi pröjsar dock i princip alla våra flighter, fått några invites av flygbolag som Qatar och Gulf air tidigare men de påpekar vi i alla videos om de är reklam. Vi gör ärliga reviews hur de är att flyga bolagen.

Simply Aviation !! Simply Aviation - YouTube

Mitt mål är att försöka ordna platser och event med leveransflighten från fabriken i Toulouse. Tycker det är ypperligt tillfälle att visa upp planet och de skall ju ändå flygas upp så kan man lägga pengarna på marknadsföringen på ett sådant event och bjuda in lite youtubers och annat folk också!
Vid nyleverans av flygplan är det ju inte så att allt i t.ex. kabinen är inrett i Toulouse. Säten kanske installeras i Hamburg och annan inredning på nån av SAS Huvudbaser i ARN, CPH eller OSL...

Rätta mig gärna om jag har fel, men det här väl den klockrena definitionen på just (s.k.) influencers? :) Notera att jag inte lägger någon negativ värdering i ordet alls!
Lite ot för denna tråd men just det där med att tala om att det är reklam är väl just det som sk influencers *inte* brukar göra. Det är ju en av anledningarna att företag gillar att köpa från dem, att det ofta inte framgår att det är reklam och därför får större genomslag. Det är ju en hel del som., åtminstone på hemmaplan, blivit fällda för just det...

Så I det perspektivet verkar det ju inte som definitionen stämmer så bra :)

Enligt uppgifter på norska Flyprat är reg. och namn klara för de 6 första A350.

SE-RSA - Ingegerd Viking
SE-RSB – Hagbard Viking
SE-RSC – Orvar Odd Viking
SE-RSD – Halvard Viking
SE-RSE – Ingeborg Viking
SE-RSF – Hjalmar Viking

Det tycks m.a.o. bli svensk registrering på samtliga.

Det tycks m.a.o. bli svensk registrering på samtliga.

Pekar detta på Arlanda som bas, eller har det ingen betydelse alls?

Efter astt ha läst tråden och precis kollat leveranslistan drar jag slutsatsen att det nog dröjer till 2020 innan SAS får någon A350, men att det under det året kan komma en handfull inom ganska kort tid, korrekt?

Ska bli spännande, även om jag som fritidsflygare mestadels till vinterdestinationer mestadels i ekonomi, förmodligen har större "nytta" av eventuella destinationer som A340 kommer flyga till. Ska bli kul hur som helst, för det känns som det kan vara flera helt nya longhaul-destinationer på g på 2 års sikt iom införandet av både A350 och A321LR!

Toppen