Maja
Medlem
Jösses, har kört några vändor nu och antingen har jag bara hittat folk som inte kan sitt jobb eller så har de ändrat reglerna men inte publicerat dessa någon stans.
Har fått svar om att en claim endast kan göras mot en sida som är på engelska!
Att jag inte kan göra en claim mot samma hotell om jag har två vistelser men olika datum (osäker på vilket datum min utresa var så bokade två olika).
Fick igenom en claim, men där de räknade fel, utan tog rumspriset men ej tog hänsyn till tax så det blev fel slutsumma (givetvis högre). Påtalade detta och fick till svar att jag aldrig skulle ha angett totalsumman incl. tax! Mailade tillbaka och påtalade att det var exakt så deras eget formulär är uppbyggt så lite svårt att ange det på något annat sätt.
Den BRG slutade med att jag fick aldrig fick rätt på alternativ nummer 1 där de gav mig fel pris p.g.a felräkning och vägrade räkna om det, nummer 2 vägrade de mottag för att den var på svenska versionen av Hotels.com så det blev ett 3:e försök med den brittiska versionen.
Hotellbokning nummer 2 så skickade jag in min claim gentemot amerikanska versionen av hotels.com så inget problem där. Den gick igenom direkt, men något nytt mail med uppdaterat pris kom ej trots +72h väntan. I appen och på hemsidan så var all prisinformation borttagen och jag kunde helelr inte avboka eller göra något med bokningen. Fick ett mail med prisuppgifterna, men hemsidan+app uppdaterades ej trots påtryckning två gånger.
Gjorde en till bokning men ändrade då ankomstdagen till en dag tidigare, fick inget svar och tryckte på via Twitter. Först får jag till svar att det var en dubbelpostning så den BRG-var redan gjord. När jag påtalade att det inte stämde och att det var samma hotell men andra datum så fick jag till svar:
Gjorde en helt ny bokning och gjorde en ny anmälan om BRG och den gick igenom direkt med korrekt pris.
Så mycket strul har det varit. Men ingenstans Price Match Guarantee kan jag läsa att det måste vara mot en hemsida som är på engelska eller att man inte får göra en matchning mer än en gång per hotell per vistelse heller. Jag har ju rätt att boka två rum och kan mycket väl ha olika ankomstdatum. Så är det jag som tänker helt galet, eller har jag bara stött på väldigt märkliga människor de senaste dagarna på BRG-avdelningen?
Det är ju inte särskilt svårt att välja den svenska versionen av hotels.com och se att sidan är uppbyggd på exakt samma sätt och se vad tusan det står för priser alt. använda Google translate...
Har fått svar om att en claim endast kan göras mot en sida som är på engelska!
Att jag inte kan göra en claim mot samma hotell om jag har två vistelser men olika datum (osäker på vilket datum min utresa var så bokade två olika).
Fick igenom en claim, men där de räknade fel, utan tog rumspriset men ej tog hänsyn till tax så det blev fel slutsumma (givetvis högre). Påtalade detta och fick till svar att jag aldrig skulle ha angett totalsumman incl. tax! Mailade tillbaka och påtalade att det var exakt så deras eget formulär är uppbyggt så lite svårt att ange det på något annat sätt.
Den BRG slutade med att jag fick aldrig fick rätt på alternativ nummer 1 där de gav mig fel pris p.g.a felräkning och vägrade räkna om det, nummer 2 vägrade de mottag för att den var på svenska versionen av Hotels.com så det blev ett 3:e försök med den brittiska versionen.
Hotellbokning nummer 2 så skickade jag in min claim gentemot amerikanska versionen av hotels.com så inget problem där. Den gick igenom direkt, men något nytt mail med uppdaterat pris kom ej trots +72h väntan. I appen och på hemsidan så var all prisinformation borttagen och jag kunde helelr inte avboka eller göra något med bokningen. Fick ett mail med prisuppgifterna, men hemsidan+app uppdaterades ej trots påtryckning två gånger.
Gjorde en till bokning men ändrade då ankomstdagen till en dag tidigare, fick inget svar och tryckte på via Twitter. Först får jag till svar att det var en dubbelpostning så den BRG-var redan gjord. När jag påtalade att det inte stämde och att det var samma hotell men andra datum så fick jag till svar:
Please note that you are only allowed 1 per Price Match per hotel, per stay - and since the dates overlap, it is considered a duplicate.
Gjorde en helt ny bokning och gjorde en ny anmälan om BRG och den gick igenom direkt med korrekt pris.
Så mycket strul har det varit. Men ingenstans Price Match Guarantee kan jag läsa att det måste vara mot en hemsida som är på engelska eller att man inte får göra en matchning mer än en gång per hotell per vistelse heller. Jag har ju rätt att boka två rum och kan mycket väl ha olika ankomstdatum. Så är det jag som tänker helt galet, eller har jag bara stött på väldigt märkliga människor de senaste dagarna på BRG-avdelningen?
Det är ju inte särskilt svårt att välja den svenska versionen av hotels.com och se att sidan är uppbyggd på exakt samma sätt och se vad tusan det står för priser alt. använda Google translate...