Senaste nytt

Curve betalkort

Går det alltså att lägga in ett svenskt Amex kort nu?

Nu är det er tur i tråden som updaterat eller lyckades få lifetime sista dagen med nya appen att ge ut infon när Ni lyckas lägga in vilken Amex! :)

Var lite otydligt, menar att även vi som har Blue kommer kunna använda Amex, när och om de nu släpper Amex stöd för oss svenskar.

Testade lite random nummer tyska, franska, finska men inga funkade.
Däremot fungerade det med danska 374727, så om någon har ett danskt Amex så kanske det går.

Här är fulla listan: Which American Express cards can I add to Curve? – Curve

Jag tycker inte att det är jätteförvånande att det fortfarande bara funkar med UK Amex. Jag har inte sett något i kommunikationen från Curve som hävdat att Amex kommer att funka för hela EU från och med launch av "new Black" till alla. Som jag har tolkat deras roadmap så är det UK Amex nu, och resten av EU "snart" (inom 6 månader, men förhoppningsvis snabbare då jag tror att detta har hyfsat hög prio hos dem).

Edit: Här är en ny FAQ om January launch January Launch FAQs - Curve News and Updates - Curve Community

Där står det
Curve skrev:
When Amex support is available outside the UK?

As soon as possible! We want all of our customers to be able to add all their onto Curve, this naturally includes your Amex cards.

• Gilla
Reactions: M.K
Jag tycker inte att det är jätteförvånande att det fortfarande bara funkar med UK Amex. Jag har inte sett något i kommunikationen från Curve som hävdat att Amex kommer att funka för hela EU från och med launch av "new Black" till alla. Som jag har tolkat deras roadmap så är det UK Amex nu, och resten av EU "snart" (inom 6 månader, men förhoppningsvis snabbare då jag tror att detta har hyfsat hög prio hos dem).

Edit: Här är en ny FAQ om January launch January Launch FAQs - Curve News and Updates - Curve Community

Där står det

I dokumentationen till deras app står det "- Curve now supports Amex, Mastercard & Visa for all users"

Vilket bevisligen inte stämmer. Den andra infon är nog mer korrekt.

Synd om det tar 3+ månader när det är så lång prova på tid man får. You win some you loose some. Det blir ju fortfarande fördelaktigt på utländska betalningar eftersom det även med avgift är billigare än tex sas mc.

Det är ju «back in time» från Amex til annat kort med kampanj som är det intressanta då Amex typ aldrig har något extra utöver 20p/100sek.

Kan vi då köpa t ex 10p/100sek för 0,65kr är ju det jätteintressant.

Deras nya produkt är i nuläget död utanför UK och de vet det.

I dokumentationen till deras app står det "- Curve now supports Amex
emoji2400.png
, Mastercard & Visa for all users"

Vilket bevisligen inte stämmer. Den andra infon är nog mer korrekt.

Tja, det är väl lite av en definitionsfråga huruvida det stämmer. Det stämmer antagligen i meningen att alla användare nu har stöd för att lägga till ett UK Amex till sitt Curve-konto. Att de flesta som bor utanför UK inte har ett UK Amex är ju en annan femma...

Tja, det är väl lite av en definitionsfråga huruvida det stämmer. Det stämmer antagligen i meningen att alla användare nu har stöd för att lägga till ett UK Amex till sitt Curve-konto. Att de flesta som bor utanför UK inte har ett UK Amex är ju en annan femma...
Då skulle de ju skrivit det. Eller sett till att det stod annorlunda för kunder utanför UK.

Jag tycker faktiskt inte det finns något sätt man kan snacka bort att den informationen är helt felaktig. Däremot är den inte på något sätt bindande för dem - det är ju varken kontrakt eller marknadsföringsmaterial...

Det är ju «back in time» från Amex til annat kort med kampanj som är det intressanta då Amex typ aldrig har något extra utöver 20p/100sek.

Kan vi då köpa t ex 10p/100sek för 0,65kr är ju det jätteintressant.

Deras nya produkt är i nuläget död utanför UK och de vet det.

Det refereras i FAQ om att det är AMEX som ej tllåt Curve att använda "Go back in time". Jag tar för givet att det handlar om att dom ej vill att man tar bort spend från deras kort. Med andra ord lär det fungera att omkonterna köp till Amex men inte från.

• Gilla
Reactions: M.K
Nåja, nu så är det förändring på gång. Alla medlemmar fick nyss mejl från Curve om bl.a. nya ToS.

Subscription Model introduction

We have introduced a new subscription model.

We have 3 tiers of your Curve account:
- Curve Blue (free);
- Curve Black (£9.99 or €9.99 per month); and
- Curve Metal (£14.99 per month), in the UK only.

Har någon här fått klarhet i hur tanken med top up ska fungera. säg att man lägger in 1000 sek. tolkar ni det som 1000 kr kommer dras från AMEX och att den specifika köpet kommer synas hos AMEX?

Frågar då jag tolkar villkoren som att det kan finnas risk för uttagsavgift med anledning att de skriver följande i "Fair Use Policy":

Curve strongly discourages using an underlying credit card in order to withdraw cash. Please note that your underlying credit card issuer may charge you fees for making such transactions with your Curve card

Vidare så skulle Tink-användare som jag få lite problem om endast klumpsumma syns istället för respektive transaktion.

Toppen