Senaste nytt

Vad händer vid inställt flyg utan ersättningsflyg?

Lånar tråden.
Skulle åka hem idag SK904 och ville kolla läget på SK903 på fr24 men såg att det blivit inställt, aldrig startat från ARN. Någon som vet varför och vad kan jag vänta mig nu? Konstigt att SAS inte kontaktat en diamond medlem för åtgärder. Känns inte så roligt.
Har tåg till EWR 4 timmar innan flyget. Kanske de reroutar mig via OSL eller CPH istället.
Och hoppas jag behåller mitt businesssäte (plusgrade accepterades)

Lånar tråden.
Skulle åka hem idag SK904 och ville kolla läget på SK903 på fr24 men såg att det blivit inställt, aldrig startat från ARN. Någon som vet varför och vad kan jag vänta mig nu? Konstigt att SAS inte kontaktat en diamond medlem för åtgärder. Känns inte så roligt.
Har tåg till EWR 4 timmar innan flyget. Kanske de reroutar mig via OSL eller CPH istället.
Ring SAS och fråga och begär ombokning om du inte kan se online.

Enligt plusgrades villkor förlorar du din upgrade vid inställt flyg. Det har dock konstaterats på forumet att det är tveksamt om det är förenligt med EU261/2004 och vi är flera som gärna ser det rättsligt prövat.

Lånar tråden.

Denna var kanske en dum fråga. Agerade proaktivt och ringde dem från USA, bad dem ringa tillbaka efter de fått kollpå saken (de hade ingen aning!)
Lite efter fick sms om cancellation och två sekunder därefter ringde dom med ny C plats via CPH. Sista platsen tydligen. De frågade mig bara hur kunde jag veta att flygetblivit inställt då de fick info först efteråt och sedan omarbetade min biljett.
Bra lärning man ska alltid hålla koll på inkommande flyg och vara snabb

Tips:
De som flyger från EWR till CPH och OSL: planen kommer att vara ”överbokade” idag pga inställt ARN flyg. Om man vill spekulera till fördel...

Tips:
De som flyger från EWR till CPH och OSL: planen kommer att vara ”överbokade” idag pga inställt ARN flyg. Om man vill spekulera till fördel...
Inte säkert de blir överbokade, är ju lågsäsong just nu och de flesta reser väl till New York idag och inte där ifrån. Lär ju dock vara väldigt fullt. Säljs fortfarande plus på Oslo fligthten och go på båda flighterna.

Toppen