Senaste nytt

Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ?

Kanske egentligen inget som någon riktigt är ansvarig för. Men då man boardat och det sedan blir en försening så man får sitta en timme extra.

• Gilla
Reactions: fcx
Fötter som sticker fram från sätet bakom! Hände senast för ett par timmar sedan. Jag och dotter på sista raden 3D och 3F i Lufthansa Business FRA-ARN, och redan efter boarding completed märker jag ett par tår som sticker fram på mitt armstöd. Noterar då att även dotter har några tår som sticker fram hos sig.

Jag frågar högt och tydligt och hon har några tår borta hos sig och tänkte fota spektaklet, men innan jag hann så åkte fötterna ner.

Undrar hur man sitter om man lyckas från ett mittensäte hiva upp båda fötterna på armstöden framför...

Lesson learned, nästa gång fotar jag först och inte så diskret heller

Fötter som sticker fram från sätet bakom! Hände senast för ett par timmar sedan. Jag och dotter på sista raden 3D och 3F i Lufthansa Business FRA-ARN, och redan efter boarding completed märker jag ett par tår som sticker fram på mitt armstöd. Noterar då att även dotter har några tår som sticker fram hos sig.

Jag frågar högt och tydligt och hon har några tår borta hos sig och tänkte fota spektaklet, men innan jag hann så åkte fötterna ner.

Undrar hur man sitter om man lyckas från ett mittensäte hiva upp båda fötterna på armstöden framför...

Lesson learned, nästa gång fotar jag först och inte så diskret heller
Jag brukar råka ut för att folk sträcker ut sina fötter under min stol så de touchar mina fötter. Jag sparkar då till dem och begriper de inte det så vänder jag mig om och ber dem att hålla sig på avstånd. Vänligt men bestämt.

Eftersom du snarkade och hade dina fötter under din egen stol? :D

Skämt åsido. Snarkandet kan helt klart vara störande om man hamnar i närheten av en timmerman. Svårt att göra något åt dock. Eller någon som har ett tips? Är det kosher att påpeka (själv eller via ombud)?

Inga tips annat än att flyga business där problemet är mindre.

Värsta var i SAS Plus till USA där grannen både snarkade och fes oavbrutet. Tyvärr den indiska varianten av väder som jag finner extra outhärdlig.

Toppen