Wifi utlovas, men man utlovar inget om vilken hastighet det ska vara på longhaul.Brandforce skrev:Jag tror inte han planerat in några viktiga möten direkt, men han jobbar på ett techbolag där stora delar av hans jobbäronline, så det är klart begränsande. Och SAS däremotutlovarju wifi.Klicka för att utvidga...
Som säkert redan framgått; vi är helt överens.palmen skrev:Wifi utlovas, men man utlovar inget om vilken hastighet det ska vara på longhaul.Att tro att man ska kunna komma åt massa jobbsaker på longhaul wifi kommer att skapa mängder av problem då det är riktigt låg hastighet på det, kan lätt ta en minut att ladda en sida på bc utan bilder.Jag skulle säga att business på LN-RKP slår plus på de andra SAS-planen på alla punkter, utom möjligtvis IFE och att det saknas wifi. Utöver det så kommer han att få en mycket bättre produkt på RKP, förutsatt att stolen inte är trasig och fast i ett läge eller liknande.Jag håller med om att det är lite magstarkt att begära kompensation om man inte fått sämre komfort mot vad man bokat och betalat för.Klicka för att utvidga...
Spelar ingen roll hur du införskaffat biljetten.Mr.cake skrev:När man ser denna rörelse i luftenHar en plusgrade:ad biljett i bussiness imorgon och vad jag ser är det med LN-RKP. Tror ni att jag som många andra kan yrka på 40k-30k poäng? Eller påverkar plusgraden möjligheten till någon form av kompensation?Klicka för att utvidga...
Perfekt! Då skall jag bara förbreda mig mentalt på denna premiärflyning.palmen skrev:Spelar ingen roll hur du införskaffat biljetten.Klicka för att utvidga...
Se det positivt, Business på RKP är bättre än vad du hade innan. Löjrom kommer att finnas samt champagne och mikkeller öl. Du slipper vara uppkopplad under 8h och det är väldigt glest i kabinen.Mr.cake skrev:Perfekt! Då skall jag bara förbreda mig mentalt på denna premiärflyning.Klicka för att utvidga...
30k har jag fått i samma situation utan att just kräva något, bara beskriva upplevelsen. Lägg ut orden lite över saker du är missnöjd med i inredning och funktion, ge gärna lite beröm till personalen i samma andetag.Mr.cake skrev:påverkar plusgradenKlicka för att utvidga...
Stackare. Det är verkligen en undermålig kärra. Så smutsig och sliten.Mr.cake skrev:När man ser denna rörelse i luftenKlicka för att utvidga...
Tycker du det hade varit bättre att flighten blev inställd?Pålly skrev:Hade verkligen sett fram emot att få flyga med 330 i Business till ORD och inser först när jag kommer ombord att det är den gamla lortiga, slitna och förfärliga LN-RKP. Hopplöst dålig flygupplevelse med stenhårt säte, icke fungerande IFE, inget wifi och nästan fullsatt 2-2-2!Kan inte SAS skrota denna mardröm?Inser att jag även får stå ut med samma RKP med nattflyget till ARN!Reser på award med amex 2-4-1....hur mycket kompensation kan man räkna med?Klicka för att utvidga...
Det är inte långt kvar nu.Pålly skrev:Hade verkligen sett fram emot att få flyga med 330 i Business till ORD och inser först när jag kommer ombord att det är den gamla lortiga, slitna och förfärliga LN-RKP. Hopplöst dålig flygupplevelse med stenhårt säte, icke fungerande IFE, inget wifi och nästan fullsatt 2-2-2!Kan inte SAS skrota denna mardröm?Inser att jag även får stå ut med samma RKP med nattflyget till ARN!Reser på award med amex 2-4-1....hur mycket kompensation kan man räkna med?Klicka för att utvidga...
Golfkillen skrev:Tycker du det hade varit bättre att flighten blev inställd?Gällande kompensation så står det ju bara några inlägg ovanför ditt. Brukar väl vara 30k-40k, i alla fall om man uppgraderat biljetten.Klicka för att utvidga...
Pålly skrev:Ja, faktiskt! För vissa av oss är själva flygresan höjdpunkten.Klicka för att utvidga...
Precis min poäng. Kanske konstigt för vissa här att förstå, men de allra flesta på ett flygplan sitter där på grund av att de skall ta sig någonstans, och det viktigaste är att komma fram (vilket i och för sig är viktigt för många här också, framförallt när det gäller förseningar, då har man viktiga möten antingen på destinationen eller hemmavid, beroende på vad som passar in för att man skall kunna klaga lite extra...).Senator skrev:Så de ca 250 andra medresenärerna, vad med dom? Tror du alla de skulle uppskatta en inställt flight?Det är klart att besvikelsen är nog stor för alla som hade förväntat sig något annat och det är bra att det kommer en A330E så SAS kan bli av med denna. Men när svaret är ingen resa alls eller denna så tror jag en majoritet skulle säga komma fram är viktigast.Klicka för att utvidga...
Du ska vara glad om sätet går att fälla ned. Crew är annars ganska bra på att med hopp, sparkar och annat våld forcera ned sätena i något som kan kallas halvplant läge.Pålly skrev:Inser att jag även får stå ut med samma RKP med nattflyget till ARN!Klicka för att utvidga...
Alla claims ska gå via formuläret på hemsidanCrille81 skrev:Ni som krävt kompensation för LN-RKP, har ni mailat till Diamond/Gold mailen eller skickat in via formulär på hemsidan?Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Alla claims ska gå via formuläret på hemsidanKlicka för att utvidga...