Brandforce
Medlem
Typo comes and typo goes ¯\_(ツ)_/¯Spännande rutt! Vem flyger där?![]()
Typo comes and typo goes ¯\_(ツ)_/¯Spännande rutt! Vem flyger där?![]()
Ännu bättre när han för denna gratisuppgradering kammar in 40k EB-poäng i kompensation!Fick ett mycket nöjt meddelande en timme sen från en vän om att han fått OPup Plus->Business på CPH-EWR. Jag frågade om det händelsevis var en A340 han sitter på, och det var det.
"Enjoy LN-RKP!"
Vad är kompensationen för? LN-RKP i affärsklass har väl allt som icke LN-RKP har i Plus, förutom wifi?Ännu bättre när han för denna gratisuppgradering kammar in 40k EB-poäng i kompensation!
40k är väl "standard"-kompensationen för de som har en originalbiljett utställd i Business? En snabb skummning här verkar visa att för Plus är det ca 15-20k - och då verkar det i princip även varit trasig/dålig IFE..?Ännu bättre när han för denna gratisuppgradering kammar in 40k EB-poäng i kompensation!
Sämre stol, IFE och inte gångaccess från samtliga platser, och något sämre service eftersom det är 42 platser jämfört med 32 i 330 / 40 i 340. Annars är det väl OK, men det är ju inte produkten de visar på hemsidan man får utan en 10 år äldre typ.Vad är kompensationen för? LN-RKP i affärsklass har väl allt som icke LN-RKP har i Plus, förutom wifi?
Ja, business på LN-RKP är fortfarande vida bättre än plus med nya kabinen.Fast för en OpUp är det lite magstarkt att be om kompensation kan jag tycka...
Jag (som initierade just den här senaste diskussionen) tog inte upp kompensation alls dock. Däremot så vet jag att min vän skulle jobba på flighten och hade räknat med wifi. Om wifi inte finns samt om IFE:n är kass eller ur funktion, och/eller om stolarna är ruggiga - har jag fått intrycket av den här tråden att han hade haft roligare i Plus med nya kabinen. Jag har dock inte flugit själv med LN-RKP, så eh.Fast för en OpUp är det lite magstarkt att be om kompensation kan jag tycka...
Ja, WiFi är väl den punkt som man definitivt kan säga blir sämre på LN-RKP även om hamnar i Business istället för Plus. Å andra sidan är det lite allmänt riskfyllt att planera för att man måste a fungerande wifi på dem, så bra fungerar det sällan på longhaul. Men visst är just det en försämring.Jag (som initierade just den här senaste diskussionen) tog inte upp kompensation alls dock. Däremot så vet jag att min vän skulle jobba på flighten och hade räknat med wifi. Om wifi inte finns samt om IFE:n är kass eller ur funktion, och/eller om stolarna är ruggiga - har jag fått intrycket av den här tråden att han hade haft roligare i Plus med nya kabinen. Jag har dock inte flugit själv med LN-RKP, så eh.
Jag tror inte han planerat in några viktiga möten direkt, men han jobbar på ett techbolag där stora delar av hans jobb är online, så det är klart begränsande. Och SAS däremot utlovar ju wifi.Ja, WiFi är väl den punkt som man definitivt kan säga blir sämre på LN-RKP även om hamnar i Business istället för Plus. Å andra sidan är det lite allmänt riskfyllt att planera för att man måste a fungerande wifi på dem, så bra fungerar det sällan på longhaul. Men visst är just det en försämring.